Vymění zde zhruba sedmdesát let staré a dnes již poškozené dlaždice z betonu, které stabilizují svahy koryta unikátní vodní cesty. „Celkové náklady odhadujeme na zhruba čtyři miliony korun,“ sdělil David Fína z Povodí Moravy.

Práce započnou až po skončení plavební sezony, tedy nejdříve v říjnu. „Pro výměnu betonové dlažby je nutné snížit výšku hladiny, což by znamenalo omezení, či úplné zastavení provozu,“ vysvětlil Fína.

Do rozvoje Baťova kanálu bude ještě v letošním roce investovat také Ředitelství vodních cest. V Otrokovicích totiž vznikne přístaviště.
Stavbaři zahájí práce tento měsíc, celkové náklady na výstavbu mola, spouštěcí rampy a přístupového chodníku se pohybují kolem deseti milionů korun. Po dokončení tak bude ve Zlínském kraji již pět přístavišť.

Možnosti plavby se navíc ještě rozšíří. Na jaře příštího roku začnou práce na prodloužení vodní cesty v jižním směru. Turisté by se mohli svézt až do Hodonína již koncem roku 2009.

Uvažuje se i o prodloužení kanálu na severní straně. Pokud by se podařilo najít peníze na stavbu zdymadla na Bělovském jezu u Otrokovic, bude možná plavba až do Kroměříže.

Vodní cesta spojující Otrokovice a Rohatec na Hodonínsku vznikla ve třicátých letech minulého století. Původně sloužila k přepravě lignitu z dolů na jižní Moravě do Baťových závodů a k závlahám.
V devadesátých letech se začalo s jeho obnovou pro turistické využití. Ročně na kanál zavítá asi pětačtyřicet tisíc turistů.