Důvodem je posunování vlaků z koleje na kolej, motoristé si ale na to budou nejspíš muset zvyknout.

Podle Českých drah totiž problém není nijak zásadní. „Mně to ale vadí,“ říká třeba Karel Opravil z Chropyně, který přes přejezd jezdí denně do práce. „Na silnici vznikají dlouhé kolony a v době dopravní špičky naprosto zbytečně ucpávají provoz,“ stěžuje si Opravil.

Mluvčí Českých drah Kateřina Šubová pro Deník podotkla, že vlaky nejsou přes komunikaci posunovány bez důvodu. „Lokomotiva se bohužel neposune jako auto na pěti metrech,“ uvedla mluvčí. Nemyslí si ale, že by tenhle proces měl řidiče obtěžovat.

Podobný názor má i strojvedoucí Aleš Krška. Připustil sice, že doprava občas kvůli posunu stojí i dvacetkrát denně, situace je prý ale mnohem lepší než dříve.

„Poté, co se zrekonstruovalo nádraží, došlo ke zlepšení. Dřív totiž stačilo, že jsme se s vlakem blížili směrem k přejezdu a i když jsme silnici nepřejeli, spustily se závory a doprava musela stát. Tohle se zdokonalilo,“ vysvětlil Krška.

Zaregistroval to třeba i Jakub Jireš. „Jednou jsem byl dost překvapený, když jsem jel autem k přejezdu a vlak stál hned vedle silnice,“ divil se řidič. Řidiči by podle strojvůdce měli ocenit i další zlepšení. „Závory nebývají spuštěné tak dlouho jako dřív a někdy posunujeme i na druhou stranu,“ řekl Deníku Krška.

Na kolonách, které se v Hulínské ulici tvoří prý ale nemají hlavní vinu vlaky. „Auta tam stojí, i když neposunujeme. Problém bude někde jinde,“ krčí rameny strojvedoucí.

Co se týká samotného posunování vlaků, dalších zlepšení se prý řidiči hned tak nedočkají. Stále může docházet k tomu, že budou před kolejemi stát až dvacetkrát denně.