Situaci komplikuje nezvyklý fakt, že každá ze dvou kolejí na přejezdu má jiného vlastníka: jedna funguje jako vlečka a druhá jako regulérní trať.

Původně se také SŽDC odvolávala na nedostatečnou komunikaci právě ze strany spoluvlastníka přejezdu: první verze totiž zněla tak, že jej o opravě informovali a vyzvali ke spolupráci, a ten nereagoval.

Firma Gebeshuber Šrot, která druhou kolej na přejezdu vlastní, to ale odmítla a své pochybení nakonec uznala i SDŽC.

„Se zástupci majitele jednáme. Cílem je nalezení nejvhodnějšího řešení neutěšeného stavu části přejezdu, která není v našem majetku. Bohužel došlo k pochybení na naší straně a vlastník sousední koleje nebyl o plánované opravě informován,“ přiznala pro Deník mluvčí SDŽC Kateřina Šubová.

Srpnová oprava podle mluvčí obnášela práce za milion korun, řidiči však valný rozdíl nezaznamenali. „Ani mi nepřijde, že by to bylo opraveno,“ vyjádřila se třeba Michaela Konečná. A není jediná.

„Je to stejné jako před opravou,“ míní také Petr Zaoral.

Během říjnového jednání obou vlastníků došlo na zhodnocení aktuálního stavu přejezdu.

„Bylo konstatováno, že přejezd přes koleje SŽDC je po opravě bez závad dle platné normy, a přejezd přes koleje firmy Šrot Gebeshuber je v současné době v provozuschopném stavu,“ stojí v zápisu z jednání.

Zápis z jednání obou vlastníků kolejí na kroměřížském přejezdu zmiňuje také loňskou opravu jeho části ve vlastnictví firmy ve směru výjezdu z Kroměříže.

A vzniklý rozdíl mezi opravenou a neopravenou částí přejezdu je znatelný: zatímco opravená část vykazuje při průjezdu aut jen minimální pokles pryžové konstrukce, při průjezdu přes neopravenou polovinu ve směru do města je jízda neklidná: podle odborníků ale při dodržení vyhlášky o maximální povolené rychlosti nikoli nebezpečná.

Z jednání nakonec vyplynulo, že firma Gebeshuber Šrot zajistí prozatím alespoň provizorní řešení. Vedoucí kroměřížské provozovny společnosti Michal Peňáz přiznává, že výsledky srpnové opravy byly pro řidiče v podstatě bezvýznamné.

Otázkou zůstává, nakolik se situace změní po případné další opravě.

„Náprava současného stavu se určitě dá očekávat, otázkou však je, v jaké míře. Ani na části přejezdu SŽDC není při provozu moc poznat, že byla opravena. Pokud tedy někdo čeká, že bude další náprava absolutní a že se přes přejezd pojede jako po dálnici, tak to samozřejmě není možné,“ uzavřel Michal Peňáz.