„Autora, který se tam o nás zmiňuje, vlastně ani neznáme, ale podle toho, co tam píše, byl u nás několikrát. To nás velmi těší a myslím, že to je skvělá vizitka naší práce a směru, kterým jsme se dali. V Timesech vyšla malá zmínka o našem minipivovaru už minulý rok.

Článek ve zmiňované publikaci je rozšířený, protože předtím psal jen o našem speciálním, spontánně kvašeném pivu Lambic. Tady doporučuje i naše ostatní piva – české Pilsy i zahraniční speciály a nezapomíná na kvalitní kuchyni a ubytování" říká ředitel pivovaru Boris Zubík a vše také sám nad krásnou obsáhlou publikací ukazuje.

V knize je z českých či moravských měst kromě Kroměříže pozornost věnována už pouze Praze, Plzni a Lednicko-valtickému areálu.

„Domnívám se, že pro turistický ruch je Česká republika spojená hlavně s pivem, historickými památkami a také se zážitky, zřejmě proto jsme se do prestižního zahraničního průvodce dostali i my. Kladně hodnoceni jsme také v tuzemských nebo třeba italských periodikách," konstatuje Zubík.

Úspěch si vysvětluje tím, že jeho firma pečlivě dbá na kvalitu.

„Vaříme pivo klasickým, osvědčeným způsobem, používáme otevřené kvašení na spilce, které právě je typické pro piva typu Pils, v ležáckém sklepě necháváme piva dlouho ležet tak, jak je to správné. Ale nejen to, nabízíme poctivé a kvalitní služby, které si návštěvník v moderním světě žádá," je přesvědčen Zubík.

Pivovar Černý orel je podle něj výjimečný i v tom, že pořádá exkurze přímo do míst, kde pivo vzniká.

„Všechno máme postavené na zážitku, nechceme žádné formálnosti. Pořádáme také firemní večírky, které exkurzemi dostávají zvláštní atmosféru," tvrdí Zubík.

Podle něj se minipivovar snaží propagovat také město Kroměříž.

„Jezdíme na různé festivaly v Česku i zahraničí, kde zveme lidi, aby se přijeli podívat na zámek, zahrady, ale i jiné kroměřížské zajímavosti. Stejně i naše propagační materiály nejsou pouze o pivovaru, ale také o našem krásném městě" zdůrazňuje Zubík.

Podle něj firma buduje celý komplex služeb, který bude mít návštěvníkům neustále co nabídnout.

„Ať už to bude ubytování nebo kulturní akce, které míváme zhruba dvakrát do měsíce, ale především zážitek z piva a gastronomie. Za tři roky co pivovar funguje, jsme už uvařili na šestadvacet druhů. Většinou míváme na čepu tři až čtyři typy piv. V prosinci budeme točit současně až osm různých druhů piv, nebude chybět medové, vášnivé, ani polotmavé pšeničné či staroanglické," uzavřel ředitel kroměřížského pivovaru.

JANA PŘIKRYLOVÁ