VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Petici na podporu dálnice chybí už jen dva tisíce podpisů

ANKETA/ Ještě asi dva tisíce podpisů a petice na podporu staveb dálnice D49 Hulín– Fryšták a D55 Otrokovice– Staré Město může putovat k senátorům. Ti by mohli s roky odkládanými zásadními stavbami pro kraj dokázat pohnout.

9.11.2017
SDÍLEJ:

Stavba D49 od Hulína do Fryštáku, která má vést na Valašsko a napojit se na slovenskou dálniční síť k Púchovu, se již připravuje.Foto: DENÍK/Kaniová Marcela

Jejich příprava totiž trvá už více než 15 let. Soustavně jsou blokovány několika ekologickými spolky, které kladou důraz na různé druhy živočichů žijících v obou oblastech.

Původně se lidé na řadě míst napříč krajem mohli podepisovat do konce října.

„Tato aktivita ale pokračuje dál, potřebujeme deset tisíc podpisů. Až je budeme mít, zákon nám umožňuje petici předložit patřičnému petičnímu výboru,“ vysvětlil pro Deník Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, které petici podnítilo.

Věří, že chybějící asi dva tisíce podpisů se jim podaří nasbírat. A pak ať se prý se svým svědomím popasuje Senát.

„Cílem petice je, aby státní představitelé věděli, že obě stavby jsou vůlí našich obyvatel. Po tolika letech by s nimi mohli pohnout,“ je přesvědčený někdejší hejtman Zlínského kraje.

Parlament je podle něj jedinou legislativní institucí, která může ukončit obstrukce ekologických spolků.

„Neměly by mít nekonečný průběh při rozhodování o zahájení a průběhu staveb. Zatím to bohužel funguje tak, že kdo si zamane, může do stavby hodit jedovatý šíp. A to by měl parlament probrat a změnit,“ konstatoval Libor Lukáš.

Pod petici se podepsal například neuvolněný místostarosta Mysločovic Lukáš Dovrtěl. I na tamním úřadě se lidé mohou podepsat.

„Jezdím denně do práce od nás z obce do Napajedel. Normálně to má trvat několik minut, ale jen přes samotné Otrokovice jedu dobrých patnáct minut. Bránění stavbě ekologických aktivistů kvůli živočichům je kontraproduktivní,“ myslí si.

V Otrokovicích podle mysločovického místostarosty kamiony stojí dlouhé minuty v kolonách namísto toho, aby bez problému projely dálnici či obchvat.

Naštvaná je i Svatava Ságnerová z Holešova. Pod petici se teprve chystá podepsat.

„Jednodušší a pohodlnější dopravní spojení je potřeba dotáhnout do konce. Ekologičtí aktivisté stavby brzdí účelově,“ podotkla.

Ve Fryštáku či třeba Otrokovicích kvůli oddalovaným stavbám čelí vysokému počtu aut, nadměrnému hluku, znečištěnému ovzduší a kolonám v centrech.

„Po dostavbě se obyvatelům města znatelně uleví a zlepší se životní prostředí. Bude vyřešen i problém s přetíženou kvítkovickou křižovatkou. Je paradoxní, že se upřednostňují zájmy zvířat před zdravím a bezpečností lidí,“ podotkl starosta Jaroslav Budek. 

Autor: Jarmila Kuncová

Podepsali jste (nebo se chystáte) petici na podporu staveb dálnice D49 a D55 ?

ANO

93 %

NE

7 %

Hlasovalo: 518

Anketa byla ukončena

9.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Květná zahrada. Ilustrační foto.

Kroměříž v novém roce zrušila jeden ze dvou poplatků pro turisty

Ilustrační foto.

Sníh zasype celý kraj. Meteorologové vydali varování

PODÍVEJTE SE: Kluziště v Holešově už otestovalo na sedm set lidí

Slavnostní otevření ještě minulý týden zkazilo teplé počasí, nyní ale přituhlo a kluziště u holešovského zámku už je v plném provozu.

Představujeme prvňáčky ze ZŠ Chropyně

Seriál Deníku Naši Prvňáci pokračuje dalším dílem.

Violoncello si muž objednal přes internet, nástroj ale nedostal

Inzerát s nabídkou violoncella za částku pět tisíc korun zaujal počátkem ledna sedmadvacetiletého muže z Kroměříže na webových stránkách bazarového portálu.

Diagnostiku "rizikové" lávky obstará pro Kroměříž brněnské VUT

Diagnostiku lávky pro pěší přes Moravu v Kroměříži, která má podobnou konstrukci jako ta v prosinci zřícená v pražské Tróji, obstará pro radnici Vysoké učení v Brně (VUT), konkrétně odborníci z Ústavu betonových a zděných konstrukcí stavební fakulty. Rozhodla o tom v minulých dnech rada města.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>