„Lidé objednávají přes online víc a víc. Také dochází do výdejového okénka. Ale není to to gastro, které chceme dělat. Gastro je především o komunikaci se zákazníkem,“ říká manažer restaurace Radek Doležel. „Tím ale rozvoz rozhodně nezatracujeme a chceme jej určitě udržet i po znovuotevření,“ je přesvědčen Doležel.

Fotografie, videa a live streamy

Potenciál a sílu sociálních sítí si uvědomuje také mluvčí Panského pivovaru Radek Sovadina.

„Nejenom že dáváme například na instagram fotografie jídel, děláme videa, livestreamy s aktuální nabídkou. Dokonce jsme založili profil na rozšířující se síti TikTok,“ usmívá se Sovadina. A zdá se, že jejich strategie funguje. Čísla online objednávek neklesají, ba naopak. Rozvoz v současnosti mírně převyšuje i výdejové okénko. Sovadina vysvětluje, že svou roli v tom hraje také počasí. Návrat hostů však už všichni vyhlíží.

„Ani personálu současný chod nevyhovuje. Jak říkám, chybí ten kontakt s lidmi. Ale musím říct, že všichni držíme spolu, táhneme za jeden provaz. Je to takový teambuilding,“ děkuje zaměstnancům za jejich výdrž Doležel. I přesto, že tržby nejsou takové, jako kdyby byla restaurace plně v provozu, provozovatel nebyl nucen nikoho z finančních důvodu propustit.

Méně práce na place

Radek Doležel se přesto přechodu do standardního režimu obává. Na place je nyní méně práce a návrat k plné restauraci může být tvrdý.

„Půl roku nedělají servírky nic jiného, než že vezmou krabičky a jezdí. Nebo je zákazníkovi pouze předají de facto mezi dveřmi. Pak nastane situace, kdy se jim nahrne plná restaurace lidí a oni budou muset zase lítat, obsluhovat, přemýšlet,“ vysvětluje manažer restaurace Doležel. Změnilo se také rozložení práce. Zatímco dříve byla práce více rozložená, nyní probíhá spíše ve vlnách.

„Dřív měli servírky po celý den co dělat. Byly tu meníčka, pak lidé chodili na kafe, na pivo a pak už se vše chystalo na večeře. To teď odpadlo,“ dodává Radek Sovadina.

Svatby: vše v jednom

Vedení Panského pivovaru nezahálí a snaží se vymyslet nová lákadla. Například „svatební balíček“ by chtěli spustit co nejdříve to půjde.

„Nabídneme lidem možnost rautu, prostory, ubytování i přidružené služby jako je možnost zajištění kapely či fotografa. Tedy částečně práce svatebního koordinátora. A takový manuál pro snoubence, kdy zajít na matriku, co zařídit a podobně,“ vysvětluje nový marketingový tah mluvčí Radek Sovadina.

„Tahle doba je pro nás pozitivní alespoň v tom, že můžeme posunout dopředu projekty, na které při otevírání a následném provozu nebyl takový prostor,“ hledá alespoň nějaký klad na současných tvrdých restrikcích Radek Sovadina.