„Ke střetu došlo v době plánované výluky, kdy je na tomto úseku vypnuto traťové zabezpečovací zařízení, ale i to staniční v Otrokovicích. Což prakticky znamená, že řízení provozu v tomto inkriminovaném úseku nebylo z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově, ale přímo ze stanice Otrokovice. Všechny šetření ukazují na lidské pochybení, tedy pochybení našich zaměstnanců - Správy železnic, ke kterému došlo při špatné komunikaci mezi dopravními zaměstnanci,“ uvedla v pátek za SŽ tisková mluvčí Kateřina Šubová.

V akci speciální tank

Následky srážky řešili hasiči celý den, na pomoc využili těžkou techniku. Po zajištění osobních vozidel naložených na drážních vozech přišel na řadu speciální tank drážních hasičů.

Ten zajišťoval v pátek pomocí lan nakloněné drážní vozy s osobními automobily.

„Bude zajišťovat to, aby mohlo dojít k odsunu nákladních vozů a odtržení lokomotivy, která do nich narazila. Má za úkol zastabilizovat drážní vozy tak, aby nedošlo k překlopení souprav, aby mohly poté přijet nehodové vlaky a vykolejené vozy nakolejit,“ seznámila na místě události v pátek mluvčí Správy železnic (SŽ) Kateřina Šubová.

Podle informací, které poskytla Deníku v sobotu, se podařilo odklidit havarované vlaky včetně dvou vykolejených vozů. „Nutná je ještě oprava poškozené koleje,“ doplnila mluvčí SŽ.

Současně připomněla, že zásah pokračuje stále i v sobotu. „Na místě zůstávají pracovníci Správy železnic a očekává se oprava poškozené koleje,“ doplnila Kateřina Šubová.

Skvělí hasiči

„Kdo by chtěl se jet opět podívat na včerejší místo, tak už nemusí. Nejen hasiči byli velmi šikovní, práci zvládli na 1* bez dalšího poškození. Strávili na místě několik hodin i v deštivém počasí. Opravdu klobouk dolů všem, kdo se na odklízení podílel,“ pochválil práci všech, kteří se na likvidaci události podíleli," ocenil na Facebooku Dopravní info Zlínského kraje například Tomi Slabý.