Naposledy neznámý vtipálek založil na Facebooku fiktivní událost, která znovuotevření lávky „slibuje“ až na rok 2026.

Městu ale do smíchu není, protože s opravou lávky budou ještě starosti. Naposledy radní rozhodli o tom, že projekt na opravu lávky vypracuje stavební fakulta Vysokého učení technického v Brně (VUT).

Náklady na zpracování mají činit 1,3 milionu korun, peníze půjdou z rozpočtu odboru služeb a nebudou se navyšovat výdaje radnice.

Termín dodání dokumentace je 30. září, kompletní projekt by město podle smlouvy mělo mít do konce listopadu.

„Usilujeme o to, aby lávka byla opravena co nejdříve a abychom ji co nejdříve mohli pro občany otevřít,“ ujišťuje kroměřížský starosta Jaroslav Němec.

Lávka bude podle něj nejdříve staticky zajištěna externími lany a odborníci z VUT by měli následně posoudit, zda a případně za jakých podmínek ji bude možné otevřít pro pěší provoz.

„Rádi bychom to stihli ještě do zimy,“ dodal Jaroslav Němec s tím, že druhá etapa prací, sanace povrchu lávky a opěr mostu by se podle odborníků dala odložit na jaro.

Lávka je od 15. prosince zavřená kvůli kontrole, kterou starosta nařídil poté, co se v Praze zřítila lávka postavená podobným způsobem. Diagnostiku lávky dostali na starost odborníci z Ústavu betonových a zděných konstrukcí stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně.

Dospěli k tomu, že část nosných lan lávky je poškozena korozí a že je nutné lávku opravit.

Podle Ladislava Klusáčka, který vedl tým odborníků VUT, je rozhodující poškození nosných lan korozí na jedné straně lávky, a to důsledkem nekvality při výstavbě. Poškozená jsou i některá lana na druhé straně lávky.

Podle závěrů týmu VUT lze ale lávku opravit, není v havarijním stavu jako například podobná lávka v Nymburce ve Středočeském kraji, kterou čeká demolice.

ZPRAVODAJOVÉ DENÍKU