Stav mostů dělí odborníci do sedmi kategorií, z nichž nejhorší jsou v takzvaném havarijním stavu. „V této skupině nemáme ani jeden most, v předposlední kategorii, v níž jsou stavby zhodnocené jako velmi špatné, je mostů osm. U dvou z nich letos počítáme s rekonstrukcí,“ nastínil provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Radek Berecka.
Nejdříve přijde podle Berecky na řadu most nedaleko Kvasic, jehož rekonstrukce si vyžádá čtyři a půl milionu korun. „Se zahájením stavby počítáme v nejbližší době, nyní už čekáme pouze na plynovou přeložku,“ potvrdil Berecka.
V květnu pak začne rozsáhlá rekonstrukce hlavního silničního mostu Karla Rajnocha v Kroměříži. „Na jeho opravu bude třeba asi čtyřicet milionů korun, letos se přitom proinvestuje asi čtyřiatřicet milionů,“ vyčíslil Berecka.
Rekonstrukce se dotkne zejména šestnácti tisíc šoférů, kteří městem denně projíždějí. Od července do října bude totiž most kompletně uzavřen. I tak ale tamní radnice jeho kompletní renovaci velmi vítá.
„Most přes řeku Moravu je dlouhodobě ve špatném technickém stavu. Ve městě se sice kvůli opravě zkomplikuje doprava, ovšem rekonstrukce je nezbytná. A to i s ohledem na skutečnost, že se jedná o jediný a tedy strategicky významný silniční most přes Moravu ve městě,“ vysvětlil mluvčí radnice Pavel Zrna.