Z malého odbytu viní jako mnozí jíní hodně diskutovanou celosvětovou ekonomickou krizi. Teď by prý už ale mohlo být lépe: díky počasí.

„Konečně se oteplilo a objevilo se sluníčko. Díky tomu si k nám už našlo cestu pár zákazníků, takže doufáme, že budou i nadále chodit další, krize nekrize,“ přeje si Milan Kondysek z autobazaru v Bystřici pod Hostýnem.

Nalákat lidi pro koupi nového auta by podle něj mohla i další skutečnost: ceny ojetin začaly vloni klesat a tento trend stále přetrvává.

„Všeobecně už u všech typů vozů klesla o patnáct až dvacet procent,“ upozornil Kondysek. Pád cen potvrzuje také provozovatel autobazaru v Postoupkách, Miroslav Kostka.

„O kolik klesly nelze ale přesně vyčíslit. Závisí to na tom, jak je auto ojeté, kdy bylo vyrobené či v jakém je stavu,“ krčí rameny Kostka.

Největší snížení je ale podle něj patrné u vozů vyrobených před zhruba čtyřmi roky. „U nich šla cena dolů šíleným způsobem, stejně tak i u aut vyrobených před deseti lety,“ podotkl Kostka.

V jeho prodejně v uplynulém roce rovněž poklesly tržby, stejně tak i v hulínském autobazaru.

„Auta se teď kvůli krizi vůbec neprodávají, všichni raději dojíždějí ty staré. Nezbývá než doufat ve zlepšení situace. Už je sluníčko a teplo, lidé budou chtít ven vyrazit autem,“ poznamenal provozovatel tamního bazaru Daniel Janalík.

Ceny oproti loňsku šly podle něj dolů o zhruba dvacet tisíc korun. „Hlavně u aut vyrobených do roku 2003. I když teď prodej za moc nestojí, lze říct, že největší zájem je o značky Peugeot, Škoda a Ford,“ uzavřel Janalík.