„Pravidelně se mi stává, že když odbočuju z Holešova na Bystřici, tak se zprava vyřítí auto, které sotva dobrzdí. Měli by tu alespoň měřit rychlost," stěžuje si například Pavlína Wíznerová, která tudy jezdí denně do práce.

A podobně to vidí například i řidič z povolání Marek Drahoš. „Jel jsem tudy asi okolo dvou bouraček. Těžko říct, proč je jich tu teď tolik. Lidé si na změnu zvykli a jezdí tudy opravdu hodně rychle. Kdysi jsem tu odbočoval s kamionem a za pískání gum mi za zadkem dobržďovala Octavie. Prostě mi to tam přijde takové nepřehledné, hlavně pro lidi, kteří nejsou z regionu," míní čtyřiatřiceti­letý řidič.

Bilance nečítá jen nehody, ale samozřejmě také zraněné. sedm lehce a jeden člověk těžce jen za letošní rok.

„Od Nového roku jsme tam řešili sedm dopravních nehod. Ve třech případech řidiči nedali přednost vozidlu na hlavní komunikaci, v dalších čtyřech se pak jednalo o nesprávný způsob jízdy, kdy se řidič plně nevěnoval řízení či nepřizpůsobili rychlost jízdy," vyčíslila kroměřížská policejní mluvčí Simona Kyšnerová.

Obchvat je v provozu od roku 2012 a splňuje platné technické normy. Pokud by ovšem policie rozborem nehod zjistila, že stavební uspořádání je jednou z příčin jejich vzniku, má možnost na to upozornit.

„V takovém případě bychom upozornili silniční správní úřad a majetkového správce komunikace a následně bychom navrhli opatření. Ani u jedné z nehod ale nic takového zjištěno nebylo," říká mluvčí.

Úsek silnice je navíc součásti zastavěné části Holešova, tudíž by tudy lidé měli tak jako tak jezdit maximálně padesátkou.

„Jedná se o křižovatku na Žopy a u koupaliště, u zbývajících křižovatek na Přílepy je omezení na sedmdesátce," připomněl jednatel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Jak sám dodal, příčinou nehod pravděpodobně není závada na komunikaci nebo v dopravním značení, ale neukázněnost řidičů a nedodržování rychlosti. „Častější kontroly ze strany policie by tak byly asi nejúčinnějším opatřením," soudí Bronislav Malý.

Problém je ovšem v tom, že z technického hlediska v tomto místě policie podle svého vyjádření měření rychlosti provádět nemůže.

„To, že tam policisté nemohou měřit, chápu, neměli by kde. Mohli by tam ale vymyslet alespoň nějakou kameru nebo cokoliv, co by lidi zbrzdilo. Abych pravdu řekl, kolikrát jsem se tam vyhýbal i chodci, který kličkoval po obchvatu a snažil se dostat do Holešova přes křižovatku u koupaliště. Prostě dokud tam nebude větší dohled ze strany policistů, lidé si to nezapamatují a budou dál zkoušet štěstí," uzavřel názor mnoha řidičů například osmadvacetiletý Jan Jestřabík.

DANIELA ZEDNÍČKOVÁ