„Cítím trochu diskriminaci ze strany obchodníků. Jen si zkuste v mém věku koupit nějaké oblečení. Skoro všechno je pro mladou generaci,“ stěžuje si Kristýna Nováčková ze Starého Města u Uherského Hradiště.

A problém mají vyšší věkové skupiny lidí nejenom se svršky, ale také správným nábytkem či vhodnou nabídkou aktivit. „My konkrétně máme jenom postele, které se dají na výšku upravit, aby vyhovovaly i seniorům. Ale jinak pro tuto cílovou skupinu nemáme konkrétně nic,“ říká majitelka prodejny nábytku ve Zlíně Olga Pavelková.

Skoro všechno je jen pro mladé, stěžují si někteří penzisté

„Ani do budoucna neplánujeme nějaké změny v nabídce sortimentu,“ dodává.
„Senioři samozřejmě mají zájem cestovat, a to i k moři. My speciální programy nemáme, ale nabízíme produkty jiné kanceláře, která už má jednu nabídku třeba kolektivního turistického výletu,“ uvádí Jana Tománková z cestovní agentury Donamo v Uherském Hradišti.
O faktu, že firmy v kraji prozatím nemyslí na produkty určené speciálně zralejším klientům, mluví i reklamní agentury.

„My jsme nedělali a ani neděláme žádnou reklamu zaměřenou přímo na tuto cílovou skupinu. Ani nevím o nikom, kdo by tady něco takového vytvářel,“ potvrzuje pracovník reklamní agentury Zprogo z Valašského Meziříčí Dalibor Denk.

Přesto v kraji existují i výjimky. „Určitě myslím i na zralejší zákaznice, sama k nim patřím. Nabídka sortimentu je dostatečná v této oblasti. Od prádla po plavky nebo pyžama,“ říká Dana Švástová, majitelka prodejny se spodním prádlem v Bystřici pod Hostýnem.
„Problém je spíše ten, že senioři raději zamíří za nižšími cenami na tržiště,“ dodává obchodnice.