Jenže už zhruba po hodině provozu došlo k výpadku databázového serveru, v pondělí odpoledne se sice systém podařilo obnovit, ale byly hlášeny jen tři stovky funkčních uživatelů po celé republice. Potíže trvaly i v úterý a ve středu večer tak nakonec ministerstvo oznámilo, že se prozatím zřejmě vrátí k původní verzi systému.

Za problémy se lidem omluvil i ministr dopravy Pavel Dobeš. „Chtěl bych se omluvit všem za komplikace, ať už jde o pracovníky na úřadech obcí s rozšířenou působností, kteří s touto agendou pracují anebo občany, kteří si přišli zaregistrovat či přeregistrovat vozidlo," řekl Dobeš.

Celorepublikový výpadek pocítili samozřejmě i lidé v regionu. To, že registr nefungoval ani v Kroměříži, potvrdil Deníku mluvčí tamní radnice Pavel Zrna.

„Úředníkům se sice podařilo do něj přihlásit, ale nic víc. V úterý dopoledne se pak aplikaci povedlo rozjet, ale nefungovala tak, jak měla. Vyskytovaly se tam chyby, například jeden člověk chtěl přihlásit auto, ale v registru byl uveden jiný typ vozidla. Systém prostě nefunguje," shrnul Zrna. Ministerstvo dopravy má podle něj problémy s technickou infrastrukturou.

„Ve středu byla situace podobná. Do systému se sice povedlo dostat, ale data byla nekorektní. Proces převedení vozidla se tak stává velmi zdlouhavý, protože se po vytisknutí musí všechno ručně kontrolovat," doplnil včera mluvčí kroměřížské radnice.

Podobně na tom byl i odbor dopravně správních agend radnice v Holešově. „Když už jsme rozjeli systém, tak nás zradil tisk. Když jsme zprovoznili tiskárnu a zpracovali například malý techničák, zjistili jsme, že tam nejsou ty údaje, které jsme tam zadávali. A tak to bylo pořád dokola," postěžoval si Deníku vedoucí odboru Radek Doležal.

Stejnou zkušenost mají i v Bystřici pod Hostýnem. „U nás registr vozidel nefungoval v pondělí ani v úterý, čekáme až se rozjede," řekl vedoucí tamního dopravního odboru Jaroslav Šenkýř.

I když úředníci na výpadku nemají podíl, bohužel jsou jako obvykle první na řadě, když přijde na kontakt s lidmi: a ti jsou samozřejmě hodně nervózní a naštvaní, přestože chápou, že pracovníci žádnou vinu na situaci nenesou.

„V pondělí jsem tam přišla a čekala. Úředníci stále o hodinu protahovali začátek provozu," popsala externí spolupracovnice Deníku Pavlína Králová z Kroměříže, která nedávno prodala auto a potřebovala vyřídit jeho převod na nového majitele.

„O půl jedné pak přišel pán, který tam byl už ráno, a tomu řekli, že by to mělo fungovat v jednu, ale nestalo se tak. Nakonec jsem čekání vzdala, protože jsem musela do práce. Byla jsem tam v pondělí, úterý i ve středu. Vůbec netuším, kdy tu přeregistraci vyřídím," uzavřela žena. 

JANA PŘIKRYLOVÁ