Informoval o tom Jan Bukovský z Ředitelství vodních cest (ŘVC).
Přístaviště umožňuje i provoz velkých výletních lodí. Ve Zlínském kraji tak vznikne již páté přístaviště, nyní fungují podobná zařízení v Uherském Ostrohu, Spytihněvi, Babicích a Starém Městě.

Přístaviště v Babicích a Uherském Ostrohu postavilo ŘVC loni. Společnost připravuje ve Zlínském kraji stavbu dalších dvou přístavišť.
Jedno z nich rozšíří současné možnosti v Uherském Ostrohu, druhé pak bude v Napajedlech. Kromě přístavišť se stavějí také jednoduchá přistávací místa.

Vodní cesta spojující Otrokovice na Zlínsku a Rohatec na Hodonínsku vznikla v 30. letech minulého století. Původně sloužila k přepravě lignitu z dolů na jižní Moravě do Baťových závodů a k závlahám.

Náklady na stavbu se budou pohybovat kolem deseti milionů korun

Po druhé světové válce kanál postupně chátral. V devadesátých letech minulého století se začalo s jeho obnovou pro turistické využití. Ročně na kanál zavítá přibližně čtyřicet pět tisíc turistů.

Možnosti plavby se navíc ještě rozšíří. Na jaře příštího roku začnou práce na prodloužení vodní cesty v jižním směru. Turisté by se mohli svézt až do Hodonína již koncem roku 2009, náklady ŘVC odhaduje na sto milionů korun.

Uvažuje se i o prodloužení kanálu na jeho severní straně. Pokud by se podařilo najít peníze na stavbu plavební komory na Bělovském jezu u Otrokovic, bude možná plavba až do Kroměříže.