Železniční přejezd v Chropyni, křižovatka v Ústí u Vsetína a silnice třetí třídy mezi Zlínem a Biskupicemi. I na těchto místech si dejte, řidiči a chodci, velký pozor.

Na železničním přejezdu v Chropyni a na křižovatce v Ústí u Vsetína došlo od začátku roku 2010 k devíti nehodám. Během nich dvě osoby zemřely, jedna osoba byla těžce zraněna a deset lidí bylo zraněno lehce. Celkové škody z nehodovosti u těchto dvou lokalit přesáhly částku 51 milionů korun.

Konkrétně v Chropyni si právě železniční přejezd vyžádal jeden lidský život. Chrání jej jen světelná signalizace, závory přesto, že tudy projíždí rychlík, chybí. Proto se experti shodli, že vzhledem k významu trati je nutné další zabezpečení přejezdu, ale i pokládka vodorovného značení.

„Jedná se však o výhled několika let, protože je zde plánovaná rekonstrukce trati," připomněl za BESIP Zdeněk Patík.

V ÚSTÍ BY MĚL BÝT ŘEŠENÍM KRUHOVÝ OBJEZD

Mezi další problémová místa ve Zlínském kraji patří podle odborníků křižovatka v Ústí u Vsetína. Jedná se o průsečnou křižovatku silnic I/57, II/487 a místní komunikaci vedoucí k zastavěným plochám. Od ledna roku 2010 se zde stalo celkem jedenáct dopravních nehod, jedna osoba zde byla usmrcena a šest se těžce zranilo.

Snídaně s BESIPEM „Význam dopravní snídaně je v tom, že se zde vyřeší lokace nebezpečných míst. Zároveň nalezneme řešení k tomu, aby v těchto místech došlo k úpravám, které povedou ke snížení nehodovosti, potažmo těch nejhorších následků jako těžká zranění a úmrtí," uvedl krajský koordinátor BESIP Zdeněk Patík.

Experti vidí řešení v kruhovém objezdu, přesto by zde bylo podle nich lepší vytvořit přehlednější výjezd z boční křižovatky, úprava křižovatky a instalace bezpečnostní protismykové úpravy.

K dalším nebezpečným úsekům patří i silnice třetí třídy 49026 mezi Zlínem a Biskupicemi. Za šest let se v tomto úseku událo celkem 72 nehod, při kterých přišel jeden člověk o život, sedm jich bylo zraněno těžce a 41 lehce.

Mezi nebezpečné vlivy zde patří i kombinace směrových a výškových oblouků, blízkost stromů u komunikace a souběh vodního toku v údolí.

Dopravní experti proto radí v tomto místě provést odstranění překážek (stromů) z blízkosti komunikace, instalaci záchytných systémů a ověření protismykových vlastností vozovky.

ŘIDIČI JEZDÍ NEPŘIMĚŘENOU RYCHLOSTÍ

Při loňské Snídani s BESIPEM byl jedním z nebezpečných míst vytipován i úsek silnice III/4915 mezi obcemi Neubuz a Všemina. Jedná se o širokou komunikaci, která svádí řidiče k nepřiměřené rychlosti.

V současné době začíná ale podle starosty přilehlé obce Dešná Jaroslava Kopečného jednání o řešení nebezpečné situace, které navrhli dopravní experti. Jedním z návrhů jak docílit větší bezpečnosti této komunikace je její zúžení a omezení rychlosti v tomto úseku.

„Kvůli rychlosti projíždějících vozidel je to tady nebezpečné," potvrdil Jaroslav Kopečný. Doplnil, že navrhované řešení vítají. „Jednou z navrhovaných variant je nejen snížení rychlosti na 50 a 70 km/h, ale při zúžení komunikace i využití krajnic pro cyklo stezku, což by bylo dobré," zmínil starosta Dešné.

Další nebezpečná místa a dopravní úseky silnic ve Zlínském kraji

  • Křižovatka silnic I-35, III-01875 a místní komunikace Zašová (KM)
  • Křižovatka silnic I-47, III-4327 a místní komunikace v Kroměříži
  • Křižovatka silnic I-49, a II-491 Lípa-Zádveřice (ZL)
  • Přechod pro chodce I-55 v Uherském Hradišti
  • Přechod pro chodce I-55 ve Starém Městě (UH)
  • Úsek I-57 ve Valašských Kloboukách
  • Úsek III-4915 Neubuz-Všemina