V prvních týdnech stavby se ještě dořešovaly určité technické detaily a došlo k menšímu zpoždění, to se však podařilo dohnat a nyní vše pokračuje podle schváleného časového harmonogramu. S koncem září například už byl postaven nadjezd nad železniční tratí.

„Má i předepnutou mostní konstrukci. Pracujeme také na bednění říms a dobedňování křídel mostu," upřesnil včera pro Deník stavbyvedoucí Josef Plášek.

U druhého mostu jsou pod budoucím násypem obchvatu už v zemi zapuštěny piloty, betonují se základy obou pilířů, začíná se s budováním a armováním opěr. Další ze zhotovitelů obchvatu nyní naváží materiál na násypy pro novou trasu silnice.

„Snahou je dostat násypy do zimy do co největší výšky, aby mohl navezený materiál přes zimní období co nejlépe konsolidovat a byl pro dokončení trasy v příštím roce stabilní," vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Vojtěch Cekota.

Na silnici mezi Holešovem a Dobroticemi tak nyní platí právě kvůli navážení násypu budoucího obchvatu dlouhodobá uzavírka pro veškerý provoz. Kratší objízdná trasa pro automobily do celkové hmotnosti 7,5 tuny vede přes Tučapy, Prusinovice, větší vozidla musí uzavírku objíždět přes Hulín, Přerov, Hranice.

„V současné době se jedná s policií a silničním správním úřadem ještě o třetí objízdné trase, která by platila pro automobily o hmotnosti přes 7,5 tuny do 29 tun. Povede z Přerova do Bystřice pod Hostýnem přes Dřevohostice," upřesnil ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Dodal také, že existuje reálný předpoklad, že obchvat bude koncem příštího roku už zprovozněn. Vytvoření objízdných tras, opravy povrchů a pokládka živičných koberců v nejvíce poškozených úsecích stojí podle něj v rámci rozpočtu stavby obchvatu téměř osm milionů korun, z toho jen dopravní značení objížděk přišlo ŘSZK asi na 1,2 milionu korun.