To je bohužel stále otázka. Nyní se prý totiž celou záležitostí budou zabývat vedoucí všech zainteresovaných stran. Vyšlo totiž najevo, že vadných prvků je na D1 i nedaleké komunikaci R55 víc.
Například ministr dopravy Vít Bárta (VV) v pátek novinářům konstatoval, že neví, co by k záležitosti ještě řekl nového.
„Situaci přirovnal k dění na fotbalovém hřišti a míč je nyní na druhé straně hrací plochy,“ tlumočil jeho aktuální stanovisko k celé věci mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.
Co se bude dít dál, prý závisí na tom, jak dopadne setkání v rámci reklamačního řízení šéfů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a společnosti Skanska.
„U těchto jednání nebudeme, takže je nemůžeme komentovat. Je ale jasné, že se ledy hnuly,“ dodal mluvčí.
Výměna odlišně označených svodidel byla na úseku D1 mezi Kroměříží a Hulínem dokončena přesně před týdnem.
„Přestože nejsme přesvědčeni, že bychom pochybili, a na dodané díly máme certifikáty, výměnu jsme během několika dnů zrealizovali,“ připomněl v pátek za Skansku Leoš Verner.
Podle posledních jednání prý ale vyšlo najevo, že výměna svodel nestačila. Odlišně označené prvky se totiž nachází i na sousedních úsecích D1 a R55.
„Budeme se snažit o to, aby i ostatní firmy ve sdružení provedly výměnu dle přání investora a aby vše bylo dokončeno v dohodnutém termínu,“ konstatuje Verner.
Co se týče přesných výsledků kontrol, které byly po výměně provedeny, informace od správce komunikace, společnosti ŘSD, se Deníku v pátek až do uzávěrky zjistit nepodařilo.
Není tedy ani jasné, jak dlouho budou ještě dálnici lemovat cedule s nápisy Zde stavěla Skanska, které nechal na úseky vyvěsit ministr dopravy Vít Bárta. Mají podle něj upozorňovat na místa, kde odvedená práce stavební firmy nevyhovuje uvedeným požadavkům.