Přestože Skanska už svodidla vyměnila, dál platí omezení. Závadných je jich totiž víc

To je bohužel stále otázka. Nyní se prý totiž celou záležitostí budou zabývat vedoucí všech zainteresovaných stran. Vyšlo totiž najevo, že vadných prvků je na D1 i nedaleké komunikaci R55 víc.

Například ministr dopravy Vít Bárta (VV) v pátek novinářům konstatoval, že neví, co by k záležitosti ještě řekl nového.

„Situaci přirovnal k dění na fotbalovém hřišti a míč je nyní na druhé straně hrací plochy,“ tlumočil jeho aktuální stanovisko k celé věci mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

Co se bude dít dál, prý závisí na tom, jak dopadne setkání v rámci reklamačního řízení šéfů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a společnosti Skanska.

„U těchto jednání nebudeme, takže je nemůžeme komentovat. Je ale jasné, že se ledy hnuly,“ dodal mluvčí.

Výměna odlišně označených svodidel byla na úseku D1 mezi Kroměříží a Hulínem dokončena přesně před týdnem.

„Přestože nejsme přesvědčeni, že bychom pochybili, a na dodané díly máme certifikáty, výměnu jsme během několika dnů zrealizovali,“ připomněl v pátek za Skansku Leoš Verner.

Podle posledních jednání prý ale vyšlo najevo, že výměna svodel nestačila. Odlišně označené prvky se totiž nachází i na sousedních úsecích D1 a R55.

„Budeme se snažit o to, aby i ostatní firmy ve sdružení provedly výměnu dle přání investora a aby vše bylo dokončeno v dohodnutém termínu,“ konstatuje Verner.

Co se týče přesných výsledků kontrol, které byly po výměně provedeny, informace od správce komunikace, společnosti ŘSD, se Deníku v pátek až do uzávěrky zjistit nepodařilo.

Není tedy ani jasné, jak dlouho budou ještě dálnici lemovat cedule s nápisy Zde stavěla Skanska, které nechal na úseky vyvěsit ministr dopravy Vít Bárta. Mají podle něj upozorňovat na místa, kde odvedená práce stavební firmy nevyhovuje uvedeným požadavkům.