Reklamní předměty, jimiž tvůrci působili na zákazníky prostřednictvím dětí, zaplnily větší místnost galerie. K vidění jsou plakáty, etikety a další věci, například plechovky od kakaa nebo čokoládové obaly.

„Děti byly už tehdy účinným trikem, který dobře prodával zboží, a současně také vděčným a snadno ovlivnitelným konzumentem reklamních tahů," podotkla lektorka muzea Kateřina Nováková.

Ve vedlejší místnosti galerie pak vznikla stará cukrárna ze 30. let minulého století. Lidem přiblíží historii čokolády, která byla v minulosti určena výlučně nejvyšším vrstvám, ještě na přelomu 19. a 20. století to totiž byla pochoutka poměrně vzácná.

„Návštěvníci si kromě toho, jak čokoláda vzniká, mohou také připravit a vyzdobit čokoládové jednohubky, takzvané cake pops," dodala lektorka. Čokoládová dílna bude otevřena po celou dobu konání výstav, lidé za ni zaplatí 50 korun, obě výstavy v kroměřížském muzeu potrvají až do konce letošního roku.