Někteří neváhají investovat do vybavení desetitisíce korun

„My v letošním roce pociťujeme opravdu obrovský vzestup zájmu o naše výrobky,“ potvrzuje vedoucí prodejny Geneze ve Zlíně Vítězslav Ryšavý.
Patrná je i změna postoje zákazníků. Zájemci často preferují spíše kvalitu a hlavně bezpečnost. Přitom se nejedná o malé výdaje. „Pokud přijde čerstvý motorkář, tak je schopný u nás nechat dvacet až pětadvacet tisíc korun. Odnese si přilbu, boty, kalhoty, bundu a další nutnosti,“ dodává Ryšavý.

Ne každý si ale může takové vybavení dovolit. Především mladší generace motorkářů sleduje ceny. Proto většina prodejen pro ně připravuje různé slevy. „Míváme takové akce dvakrát do roka. To je tady opravdu plno. Zájemci si chodí prohlížet zboží už čtrnáct dní dopředu,“ uvádí vedoucí zlínské prodejny.

Že slevy opravdu lákají, potvrzují i samotní motorkáři. „Já jsem letos už jednou slevy využil. Motorku jsem si koupil teprve loni a kvalitní vybavení doplňuji postupně. Není to laciná záležitost, ale pro jistotu. Člověk nikdy neví,“ říká osmadvacetiletý Pavel Bačík z Holešova. Podobné zkušenosti mají i na Uherskohradišťsku. „U nás zákazníci také slyší na slevy, ale ne všechny to zajímá. Jsou motorkáři, kteří ty konkrétní věci potřebují a nečekají, ani slevy nevyhledávají,“ uvedl vedoucí prodejny Iron Moto ve Starém Městě Martin Flíček. „I v té finanční otázce záleží na povaze člověka, na tom jaký má třeba typ stroje. Pokud začínající motorkář nemá peníze, tak přijde, koupí si třeba levnější helmu a pak přijde třeba za tři roky a už si může dovolit kvalitnější. Je to jako v každém jiném oboru,“dodává obchodník.

„Jezdím už pár let, tak spíše rekreačně. Do vybavení jsem investoval už přes dvacet tisíc. Před časem by mě nenapadlo koupit si třeba chránič páteře, ale dneska to pro sebe a ve svém věku vidím jako důležitou věc,“ říká třiačtyřicetiletý Miroslav Janča z Hulína.