Od začátku roku do konce července vyšetřovali policisté celkem devatenáct nehod motorkářů. „To je o tři více, než za stejné období v loňském roce. Zatímco ale loni jeden motorkář přišel o život, letos žádné úmrtí neevidujeme,“ podotkla Blanka Králová z kroměřížské policie.

Ve třinácti případech mohli za nehodu podle Králové právě motorkáři. „Jeden byl dokonce pod vlivem alkoholu. Ovšem i ve zbylých šesti případech, kdy motorkáři za kolizi nemohli, se alkohol u jednoho šoféra objevil,“ konstatovala Králová.

Loni zavinilo nehodu jedenáct motorkářů, z nichž se ujali řízení tři opilí šoféři. „Celkem pak letos evidujeme šest těžkých a pět lehkých zranění. Čtrnáct lidí, mezi nimiž bylo i šest spolujezdců, vyvázlo z nehod bez zranění,“ doplnila Králová.

Takové štěstí však neměl například motorkář, kterého na začátku dubna mezi Buchlovicemi a Kožušovicemi naboural pětadvacetiletý řidič osobního auta. Ten tehdy nezvládl průjezd ostrou pravotočivou zatáčkou.

ZATÍM POSLEDNÍ PŘÍPAD:

„S autem dostal smyk, při kterém přejel do protisměru. Tam se střetl s motorkou značky Yamaha. Třiatřicetiletý muž, který na ní jel, utrpěl při střetu těžké zranění v podobě amputace levého chodidla. Letecky byl proto přepraven do Brna,“ informovala krátce po nehodě mluvčí kroměřížské policie Květoslava Malenovská.

Mladému motorkáři, který kolizi nezavinil, tehdy zachránili život morkovští policisté. Díky nim kvůli vážnému zranění nevykrvácel.

Ne každá havárie motorkářů však končí tragicky. „Měl jsem jednou nehodu na Slovensku, kde mě vytlačilo ze silnice v zatáčce auto. Sám jsem letěl několik metrů po silnici a motorka skončila pod svodidly, odkud mi ji pomohl vytáhnout řidič dalšího auta,“ vzpomínal například David Šiška z Prusinovic.

Dodnes má na kolizi vzpomínky v podobě podřené kombinézy. „Potom jsme ještě havarovali s přítelkyní ve Švýcarsku, ale tam to nebylo nic vážného, jeli jsme hodně pomalu a v serpentinách jsme se překlopili,“ dodal Šiška.

ČTĚTE TAKÉ: