Ty by měly začít vkvětnu. Několikaměsíční dopravní uzavírku viaduktu Karla Rajnocha pro motoristy vyřeší objížďka přes dálniční most vHorních Zahradách.

Zahájení stavby plánuje investor, kterým je Zlínský kraj, na 1.května. Vprvních dvou měsících se most bude opravovat ještě za provozu, od července do konce října bude vždy polovina mostu zcela neprůjezdná.

„Průjezd bude po tuto dobu povolen pouze vozidlům integrovaného záchranného systému a autobusům. Ostatní motoristé budou muset řeku přejíždět až po severním dálničním obchvatu,“ sdělil mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Vojtěch Cekota. Dokončení rekonstrukce bude pokračovat za plného provozu až do poloviny roku2009.

Obyvatelé inávštěvníci města se však nemusejí obávat, že se přes most nikam nedostanou. „Průchod pro pěší na viaduktu samozřejmě zachováme. Vtu dobu nebude ještě zpoplatněn úsek dálnice, takže všechna vozidla tudy budou moci jezdit bez poplatku,“ vysvětlil před časem vedoucí odboru rozvoje města Josef Koplík.

Práce ovlivní iprovoz MHD

Plánovaná rekonstrukce silničního mostu však částečně ovlivní provoz městské hromadné dopravy.

„Může se podepsat na časech a na souladu sjízdními řády. Zatím jsme ale ujišťováni, že objekt bude pro naše autobusy průjezdný až koběma nádražím. Jsme ovšem připraveni na variantu, při níž by spoje MHD jezdily na každé straně města zvlášť,“ upozornil ředitel kroměřížských Technických služeb LeoBerka.

Viadukt Karla Rajnocha už neodpovídá dnešním požadavkům. Procházejí jím inženýrské sítě a parovod, což současné normy nepovolují. Most nevyhovuje ani po statické stránce, na které se podepsaly silný provoz a povětrnostní vlivy. Jeho nosnost je snížena a dnes na něj vůbec nesmějí vjíždět těžká vozidla.

Investor nechal pro opravu mostu zpracovat projektovou dokumentaci a připravuje stavební řízení. „Náklady dosáhnou částky kolem čtyřiceti milionů korun. Kfinancování rekonstrukce chceme využít příspěvku zfondů Evropské unie. Ten by měl činit 85procent zcelkové investice,“ upřesnil šéf ŘSZK BronislavMalý.

„Předmětem rekonstrukce bude kompletní výměna mostního vybavení, tedy izolace, vozovky, chodníků či zábradlí a zesílení konstrukce,“ dodalMalý.

Zviaduktu budou odstraněny veřejné inženýrské sítě, zůstanou na něm jen kabely osvětlení a světelné signalizace.

Jediný kroměřížský most přes Moravu pro silniční dopravu byl postaven vroce 1954a od té doby neprošel žádnou zásadní opravou. Vsoučasnosti viadukt využije za den asi 16000 vozidel. Vsedmibodové stupnici, kterou silničáři používají při hodnocení stavu mostů, se most Karla Rajnocha propadl na šestý stupeň.