V některých sídlech sice vznikly kruhové objezdy či ostrůvky, jež mají zklidnit dopravu či přispět k bezpečnosti chodců, starostové to ale považují za nouzové řešení.
„Situace se vytrvale zhoršuje, aut pořád přibývá. Lidé mají často problém dostat se na druhou stranu silnice,“ poznamenal například starosta Babic na Uherskohradišťsku Miloslav Maňásek.
Plán na výstavbu rychlostní komunikace R55 vznikl už v roce 1993. Ve Zlínském kraji je ale zatím v provozu pouze první část městského obchvatu Otrokovic. „Druhou část obchvatu chceme začít stavět v roce 2009, ve stejném roce zřejmě zahájíme práce i na úseku u Hulína,“ řekl Rostislav Vacula ze zlínské správy ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
V dalších částech kraje včetně Kroměřížska si ale lidé na zahájení stavby počkají déle. Rychlostní komunikace v budoucnu propojí Olomouc a Břeclav, její délka bude asi 86 kilometrů.
Do doby, než tranzitní dopravu z měst a obcí odvede nová silnice, snaží se ŘSD a samosprávy řešit situaci aspoň menšími dopravními stavbami.
Například v Tlumačově na Zlínsku vznikly přechody pro chodce s bezbariérovým přístupem, ostrůvky a osvětlením. V Hulíně jsou pak kvůli zklidnění dopravy dva kruhové objezdy, i zde jsou navíc ostrůvky. „Už nemůžeme dělat nic, řešením bude až výstavba rychlostní komunikace,“ konstatoval hulínský starosta Roman Hoza.