„Snažíme se při odklízení snižovat podíl ruční práce,“ řekl ředitel kroměřížských služeb Pavel Suchánek. Loni prý společnost nakoupila malou zimní techniku.

„Letos jsme přikoupili sněžné frézy a ručně vedené zametáky na sníh. Tyto přístroje eliminují ruční práci,“ vysvětlil Suchánek. Bez lidí, kteří budou čistit přechody, zastávky nebo schody se však prý neobejdou.

„Loni jsme spotřebovali asi dvě stě padesát tun soli a stejný objem máme nachystaný i letos,“ naplánoval ředitel.

V Hulíně právě kontrolují zimní techniku. „Loni jsme investovali asi milion do nové radlice a malotraktoru,“ řekl ředitel hulínských technických služeb Antonín Huťka.

Město podle něj používá k sypání cest inertní materiál. „Je to směs štěrku se solí. Loni jsme ho spotřebovali asi sto tun,“ spočítal ředitel.

Novinku v sypání cest plánují v Holešově. „Chtěli bychom nakoupit kontejnery na posypový materiál, který by byl k dispozici i lidem,“ řekl ředitel technických služeb v Holešově Miroslav Strnad.

Město prý také potřebuje novou multikáru s natáčecí radlicí. „To však je otázka domluvy a především peněz,“ podotkl ředitel.

Odklízení se však týká i malých obcí. S hlavními komunikacemi jim pomůže Správa a údržba silnic Kroměřížska, menší uličky zprůjezdňují sami. „Máme nakoupenou frézu, traktor a odhrnovač,“vyj­menoval starosta Troubek – Zdislavic František Čech.

Dodal, že tam, kde nestačí jejich technika, vypomůže právě Správa a údržba silnic.

„Pro nás je tahle činnost tak stereotypní, jako když pekař peče housky,“ smál se jednatel společnosti Emil Vraník.

Zima je pro ně každoročně prý jako hra v kostky. „Nikdy nevíme, jakou zimu očekávat. Jsme však připraveni na jakoukoli,“ slíbil ředitel Na tu letošní mají připraveno dva a půl tisíce tun soli.