„Budoucnost? Zatím se jí hrozíme. Uvidíme, jak vše bude fungovat,“ posteskla si Jindra Jankovičová, spolumajitelka květinářství Květinka, které se nachází v ulici Dlouhá přímo vedle budoucího zásobovacího vjezdu do nákupního centra.

„Předpokládám, že budeme mít kvůli zásobování Zlatého jablka potíže i s naším doplňováním zboží. Policisté mi řekli, že jakmile mi u obchodu zastaví nákladní auto, hned ho budou pokutovat,“ doplnila.

Podobný názor má i Anna Lišková, která bydlí v Dlouhé ulicí. „Zásobování? Bude to pro obyvatele středu Zlína velká zátěž. Na druhé straně se ale na nové nákupní centrum těšíme,“ řekla.

Šimon Zemek, předseda představenstva společnosti REIN Holding, která projekt Zlatého jablka zastřešuje, obavy vyvrací. „Rozhodně by nemělo docházet k tomu, že by měly zásobovací vozy nějak zahlcovat dopravu v centru,“ řekl.

Investor i radnice obavy obyvatel uklidňují, kolaps dopravy prý nehrozí

Stejný názor má i vedoucí Odboru dopravy a silničního hospodářství Magistrátu města Zlína Pavel Dohnal. „Ve Zlatém jablku budou jen drobné obchody, multikino a z toho vyplývá, že se patrně těžko můžeme bavit o desítkách nákladních aut, které by ho měly zásobovat. Objekt budou zásobovat jenom dodávky, a to navíc jen v omezené míře,“ pokračoval Dohnal.

Podle předsedy společnosti REIN Holding budou objekt zásobovat jen vozy střední kategorie. „Vždy, než auta přijedou, musí dopředu telefonovat a musí si dohodnout přesný čas. V podzemí navíc nikdy nebudou více než dva vozy,“ doplnil Zemek. Obchodní a zábavní centrum Zlaté jablko by mělo být otevřeno v dubnu tohoto roku. Návštěvníci v něm najdou ve čtyřech podlažích více než 70 obchodů.

Martin Lavay