Holešovské letiště bude totiž sloužit svému účelu už jen devět měsíců. Poté startovací plochy i veškeré zázemí ustoupí výstavbě strategické průmyslové zóny, která přivítá první investory už v roce 2010.

Provoz letiště měl být přitom podle jeho majitele, společnosti Industry Servis ZK, definitivně ukončen už s koncem roku 2007. Vedení firmy, kterou vlastní Zlínský kraj, však nakonec našlo možnost jak provoz zatím zachovat.

„Již zahájené stavební práce bude možné s jistými problémy organizovat tak, aby letiště mohlo případně fungovat až do konce letošního roku,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Jakub Černoch.

Poté si však budou muset členové aeroklubu, kteří si letiště pronajímali, najít jiné prostory pro své aktivity. „Samozřejmě zvažujeme, jak tento problém vyřešit, nic konkrétního ale prozatím nemáme. Jednáme se Zlínským krajem i holešovskou radnicí, všechno jsou to ale prozatím pouze vize,“ nastínil předseda holešovského aeroklubu Miroslav Štrauf.

Velkou neznámou také prozatím zůstává budoucnost populární modelářské soutěže Čmelák model show, které se každoročně účastní desítky nadšenců z celé republiky.

Nadějí pro holešovský klub je však například letiště v Kroměříži. „Už jsme o nějaké spolupráci jednali, časově to však prozatím určené nemáme, budeme to řešit ve chvíli, kdy to bude aktuální. Mohla by však u nás létat asi dvacítka lidí, tedy pouze asi polovina členů. Kapacitně na to naše letiště totiž nestačí,“ vysvětlil Miroslav Rakušan z Aeroklubu Kroměříž.

Kroměřížské letiště by nebylo podle Rakušana schopné pojmout ani hangáry, které jsou majetkem holešovského aeroklubu. „Fyzicky to není možné uskutečnit. My jsme schopni schovat tři až čtyři letadla, na zbytek nemáme bohužel místo,“ doplnil Rakušan.

Více čtěte v pondělním vydání Kroměřížského deníku