„Letošní lednové počasí si vyžádalo poměrně velké nasazení lidí i techniky při zajišťování zimní údržby silnic. Dařilo se nám ale plnit stanovené časové limity a udržovat silniční síť ve sjízdném stavu," konstatoval náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Radek Berecka.

I podle mluvčího ŘSZK Vojtěcha Cekoty patřil měsíc leden z hlediska zimní údržby k těm náročnějším.

„Oproti lednu 2014 byly náklady na zimní údržbu krajských silnic více než trojnásobné," konstatoval.

Ze statistiky, kterou právě uzavřelo ŘSZK, vyplývá, že zimní údržba silnic druhé a třetí třídy ve Zlínském kraji přišla v lednu zhruba na jednačtyřicet milionů korun.

„Silničáři vykázali 109 286 kilometrů pluhovaných silnic a 94 006 kilometrů posypaných vozovek. Spotřebovalo se při tom 3 298 tun soli a 10 016 tun inertních posypových materiálů," informoval Vojtěch Cekota.

Měsíc leden byl v rozsahu zimní údržby silnic zatím nejnáročnější z celého zimního období, které začalo už v říjnu. Udržování sjízdných silnic stálo v lednu víc než součet za všechny tři předchozí měsíce, spadající ještě do kalendářního roku 2014, které se dohromady vyšplhaly na částku téměř pětadvaceti milionů korun.

„Bylo to víc než třikrát nákladnější ve srovnání se zimní údržbou za leden minulého roku. O třetinu to také překračuje průměrné lednové náklady posledních deseti let, které dosahují částky 31,3 milionů," dodal mluvčí silničářů.

Ještě dražší než letošní leden, byl podle něj například první měsíc roku 2013, který se náklady na údržbu silnic vyšplhal k téměř osmapadesáti milionům, leden 2010 pak stál silničáře milionů přibližně devětačtyřicet.

Zimní údržbu krajských silnic zajišťují na území kraje čtyři okresní organizacenazvané Správa a údržba silnic. Všechny mají podle mluvčího v současnosti přiměřené zásoby posypových materiálů i pro zbývající měsíce tohoto zimního období.