Podle mluvčí České pošty Marty Selicharové začal předvánoční nápor už během měsíce října. „Oproti stejnému měsíci loňského roku stoupl počet vnitrostátních balíkových zásilek o více než třicet procent. Přitom největší nárůst zásilek Pošta očekává jako vždy až v polovině prosince," upozornila Selicharová.

Podle ní je množství balíků skutečně překvapivé.

„Trh obecně zaznamenává pouze mírný růst a také množství zásilek přepravovaných k zákazníkům například z e-shopů, nepředstavuje dramatické objemy předchozích let. Zvláště ve větších městech totiž klienti preferují osobní odběr v rozrůstající se síti odběrných míst internetových obchodů," řekla mluvčí.

Nárůst balíků je nejvíce patrný na sběrném přepravním uzlu České pošty v Praze Malešicích.

„Zatímco během roku projde touto třídírnou zhruba 60 tisíc balíkových zásilek denně, v současné době tady vytřídí více než dvojnásobek. Největší zátěž však pravděpodobně přijde až od poloviny prosince," míní mluvčí.

Je podle ní jen otázkou, zda padne loňský rekord, kdy během jediného dne zamířilo k zákazníkům 210 tisíc balíkových zásilek.

Kvůli zvýšenému objemu tak pošta začala posilovat doručovací službu raději v předstihu.

„Od konce října tak do poloviny listopadu postupně nabrala tři tisíce brigádníků, kteří posílí jak doručování balíkových zásilek, tak v případě potřeby i roznášku tiskových periodik," informovala Selicharová.

Dodala, že s doručováním o víkendech Česká pošta počítá jako každoročně v případě potřeby až v průběhu prosince.

Vybírat věci na internetu je totiž stále populárnější a Kroměřížsko v tomto směru není žádnou výjimkou.

„Dárky jsem v minulosti řešil vždy až na poslední chvíli. Teď si to všechno najdu na internetu, kde jsou i lepší ceny a koupím to tam. Doručovací služba mi to přinese až pod nos. Někdy využívám poštu, jindy zase soukromé společnosti. Rozhoduju se podle ceny," řekl Deníku například Milan Řezníček z Kroměříže.

Jiní lidé doručovatelům nevěří, a tak si raději vyzvedávají věci osobně.

„Nemám s tím dobré zkušenosti. Několikrát se mi stalo, že mi balíček přišel poškozený nebo obal byl poničený. Raději kupuji věci přímo v obchodě nebo si je nechám do obchodu objednat, abych to mohl v případě, že se mi něco nelíbí vrátit hned," říká Ondřej Konečný.