Ačkoliv radnice ještě oficiální výsledky s jakýmkoliv hodnocením nezveřejnila, Deník získal surová data. Ankety se zúčastnilo necelých 350 respondentů. Radnice by ráda při plánování budoucího rozvoje města myslela právě na potřeby občanů. Anketa byla jedním ze způsobů jak dostat od obyvatel jistý druh zpětné vazby.

Problémy řidičů

Dopravní situace je noční můrou snad všech větších měst. Parkoviště nedokážou pojmout neustále se zvyšující počet vozidel, hlavní tahy městem se ucpávají a v době dopravní špičky je rychlejší projít město pěšky než jet autem. Najít řešení není lehké a nakonec se nikdy nezavděčíte všem. Obyvatelé Kroměříže si v otázce dopravy stěžují právě na hlavní tahy protínající město. Respondenti v anketě označili za kritická místa velkou část Hulínské ulice pokračující přes most Karla Rajnocha. Za obzvlášť kritické místo řidiči považují nám. Míru. Vůbec nejhůře však vyšla křižovatka ulic Havlíčkova a Albertova. Označilo ji více než 120 tazatelů.

Problémy chodců a cyklistů

Téměř jako přes kopírák se tváří potřeby cyklistů a chodců. Lepší podmínky si cyklisté a chodci přejí ve stejných místech jako řidiči. Jezdit na kolech či chodit vedle přeplněné, ucpané vozovky nechce nikdo. Přejít přes cestu není dostatečně bezpečné.

Cyklisté mají další požadavky – týkají se některých částí historického jádra města. I tam volají po lepších podmínkách. Chodci jako jedno z nejkritičtějších míst označují také Masarykovo náměstí. I zde panuje rušný provoz. Auta zastavují kde nemají, otáčí se v křižovatce, nepoužívají blinkry. Chodci si zde musí dávat obrovský pozor.

Problémy s parkováním

Najít konkrétní jedno problematické místo v otázce parkování snad ani není možné. A při průjezdu městem to pochopí každý. I přesto se dokázalo najít několik míst, na kterých se shodla větší část respondentů. Na pomyslném prvním místě se umístilo Velké náměstí. Během těch nejvytíženějších hodin řidiči marně krouží po Velkém náměstí a jeho okolí. Volné místo nenachází. Centrum města vyhrálo jen o vlásek. S parkováním mají velké potíže také na sídlišti Zachar. Auta v uličkách stojí jednou částí na chodníku. Při nedávném požáru museli hasiči projíždět jednou z uliček velmi pomalu, aby se vyhnuli všem zaparkovaným vozidlům.

Problémy s dostupností městské hromadné dopravy

Jak se zdá, v otázce dostupnosti městské hromadné dopravy může být město spokojeno. Jediná problémová místa jsou na okrajích města a v místních částech. Kotojedská ulice, Lutopecká ulice za Lindovkou, Vážany a Havlíčkova ulice.

Kde se lidem dobře žije

Ne vše je třeba vylepšovat. Lidé označili na mapě také místa, kde se cítí dobře. Kam rádi chodí, kde se jim líbí. Na prvních příčkách se umístila samozřejmě Podzámecká zahrada, která je celoročně hojně navštěvovaná nejen místními, ale také turisty. Láká na minizoo, klidné koutky přírody a možnosti dlouhých procházek. Úspěch slavila i druhá zahrada – Květná. I přesto, že vstup do ní je placený. Zájem je také o historické centrum města. Velké náměstí a jeho okolí. Hanácké a Slovanské náměstí dokonce porazilo Bezručovy sady. Již delší dobu někteří volají po vybudování relaxační zóny kolem Hrubého rybníku známého jako Bagrák. Zda je něco podobného proveditelné či nikoliv je otázka spíše na zastupitelstvo, lidé každopádně oblast kolem Hrubého rybníku vyhledávají, protože i Bagrák dostal hned několik desítek plusových bodů mezi lokalitami, kde se místním líbí.