Naopak Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně v průzkumu pacientů neuspěla: nezískala ani v jednom hodnotícím hledisku osmdesát procent.

V celostátní anketě, kterou pořádala společnost HealthCare Institute (HCI) hlasovali pacienti formou dotazníku pomocí internetových stránek, nebo dotazníků přímo v nemocnici.

Firma letos shromáždila 62 610 hlasů. Hlasování probíhalo v kategoriích spokojenost hospitalizovaných pacientů a spokojenost ambulantních pacientů.

Výsledky jsou zveřejňovány pouze u institucí s úspěšností nad osmdesát procent. „Je to z důvodu ochrany nemocnice. Nechceme ukazovat, která byla poslední. V budoucnu by s námi nechtěly spolupracovat," vysvětlilpředseda organizace HCI Daniel Vavřina.

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně se nedostala nad pomyslnou hranici ani v jednom hodnocení. Podle radního pro zdravotnictví Zlínského kraje Lubomíra Nečase má zařízení rezervy.

„Myslím, že se jedná o subjektivní hodnocení, které ukazuje spokojenost pacientů, ale kvalitu péče opomíjí. Krajská nemocnice je kvalitní odborné pracoviště. Má však velké rezervy v komunikaci s pacienty" upozornil Nečas. Sama Krajská nemocnice vidí neúspěch podobně a výsledky jsou podle ní nejednoznačné.

„Lidé si najdou dotazník na internetu a proklikají se jím. Jde to zcela mimo nás," konstatovala mluvčí Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně Karla Havlíková.

To Kroměřížská nemocnice obsadila v kraji druhou příčku. „Je to důkaz, že u nás pracují odborníci, kteří si i přes svou vysokou kvalifikaci zachovávají lidský přístup k pacientům. Tak vysoké hodnocení je zajisté také důkazem, že se stále snažíme zlepšovat a inovovat přístrojové vybavení jednotlivých oddělení," řekl ředitel nemocnice Pavel Calábek.

JAKUB SCHMID