Do konce února totiž musí odevzdat tyto plány, aby se ještě letos mohla ucházet odotaci zEvropských fondů. Kdyby jí tento záměr vyšel, mohla by na úpravu areálu po bývalých kasárnách dostat až jedenapadesát milionůkorun.

Jenže, získat peníze na úpravu náměstí se chystají ijiné obce. „Abychom se mohli oevropské finance ucházet, musíme projekt odevzdat do konce února. Ve hře jsou investice za téměř šedesát milionů korun a vpřípadě že uspějeme, můžeme zfondů EU získat pětaosmdesát procent ztéto sumy,“ vysvětlila projektová manažerka kroměřížské radnice Pavlína Cveková.

Hanácké náměstí je po odchodu armády významnou spojnicí historického jádra města se sídlištěm Zachar. Plánem kroměřížské radnice je, aby se tato plocha stala druhým centrem se zelení, dětskými koutky a vodnímiprvky.

„Součástí zaslaného projektu proto budou ivýsledky dotazníku, který právě teď vKroměříži probíhá. Anketa určená občanům města obsahuje pět jednoduchých otázek týkajících se plánovaných funkcí náměstí, využití plochy, návštěvnosti této lokality a podobně,“ uvedl mluvčí radnice PavelZrna.

Anketní lístky ischránky na odpovědi zájemci najdou ve vestibulu radnice a vprostorách Knihovny Kroměřížska.

Podle starosty Miloše Malého je projekt na rekonstrukci Hanáckého náměstí momentálně pro město tím nejzávaznějším.

„Openíze ze strukturálních fondů se ucházíme ivsouvislosti splánovanou cyklostezkou do Kvasic. Pokud bychom sní uspěli, byl by to bonus. Byli bychom ale raději, kdyby nám vyšla dotace na Hanácké náměstí. Máme informace, že stímto projektem nebudeme voperačním programu soutěžit sami. Opravit náměstí chtějí například ivKvasicích a Hulíně,“ řeklMalý.

Kroměřížská radnice zatím dokončuje projekt oúzemním řízení. Teprve až získá dotaci na rekonstrukci kasárenského areálu, vypíše výběrové řízení na dodavatele výstavby Hanáckého náměstí.

„Samotná realizace druhého centra ve městě by měla trvat dva roky,“ odhadla místostarostka Olga Sehnalová. Budoucí náměstí by mělo poskytnout také místo pro drobné kulturní produkce. Město tam počítá isparkovišti pro osobní a autobusovou dopravu.