„Některé reklamy umístěné například u silnic zmizí, za jiné bude město konečně dostávat tržní nájemné,“ vysvětlil starosta Kroměříže Tomáš Opatrný.
Z dosavadního jednání se subjekty, které měly či mají umístěna reklamní zařízení na městských pozemcích, vyplývá, že zhruba polovina z nich chce reklamu zachovat.
Cena vyskočila na trojnásobek
„Zatímco dosud podnikatelé či firmy platili za metr čtvereční pozemku pronajatého pro umístění reklamy tisíc korun, nyní jsou smlouvy uzavírány na částku tři tisíce korun za metr čtvereční reklamní plochy za rok,“ sdělil mluvčí radnice Jan Vondrášek.
„Za stejných podmínek jsou uzavírány i nové smlouvy se subjekty, které provozují ekonomickou činnost a které chtějí reklamu na pozemcích města,“ dodal Opatrný.
Podle něj je dalším plusem odstranění reklam, jejichž majitelé za ně platit nechtějí a které tak dále nebudou hyzdit město. Podle radnice je takových reklam, které byly většinou u silnic a chodníků, asi pět.
„Úředníci prověřují reklamní zařízení na městských pozemcích a povedou další jednání s majiteli, aby byla uzavřena smlouva podle nových podmínek, nebo aby byla reklama jako nelegální odstraněna,“ uzavřel Jan Vondrášek.