Strážci zákona se navíc právem domnívají, že chování řidičů nezmění ani častější kontroly. Například jen od počátku letošního roku zemřelo podle kroměřížské komisařky Hany Mahdalové při autonehodách v regionu už jedenáct lidí.

„Příčiny bývají různé, většinou jde ale o vysokou rychlost nebo požití alkoholu před jízdou,“ vypočítala Mahdalová. Nejčastěji přitom podle ní riskují motoristé mladších ročníků narození.

Na silnicích Kroměřížska letos zemřelo už 11 lidí, na vině je rychlost i alkohol

Občas se však objeví také případy, kdy za havárii může sám poškozený. „Tak tomu bylo například u nedávné nehody u Záhlinic, kdy řidič v noci přejel opilce ležícího na cestě,“ připomněla policejní komisařka.

Na neukázněné řidiče přitom podle odborníků neplatí ani časté dopravní akce, ani bodový systém, kterého se báli jen prvních pár měsíců.
„Už dlouhou dobu provozujeme systém kontrol v civilu, takže nejde o nic nového. Jenže abychom mohli někoho zastavit, musí být o kousek dál uniformovaná hlídka,“ vysvětlil zástupce vedoucího Dopravního inspektorátu Antonín Horák.

Zároveň podotkl, že solidarita řidičů je natolik vysoká, že jakmile protijedoucí vůz spatří uniformovanou hlídku, dá ostatním znamení. „Různě na sebe blikají, takže se to brzy prozradí,“ posteskl si policista.

To potvrzuje například řidič Petr Jurčík. „Už párkrát se mi stalo, že mě někdo takto upozornil, ale obvykle se snažím jezdit podle předpisů, takže je to zbytečné,“ sdělil Jurčík.

„Často si ale říkám, jestli má smysl jezdit opatrně, když jede do protisměru nějaký šílenec a málem vás smete,“ povzdechl si mladý šofér.
I přesto však letos policisté dosud vyšetřovali přibližně o dvě sta dopravních nehod méně než vloni.
„Skutečné číslo ale vědí spíše na pojišťovnách, nově totiž řidiči nemusejí škody do padesáti tisíc policistům hlásit,“ dodal vedoucí skupiny dopravních nehod René Šimčík

VÍCE ZPRÁV Z REGIONU ČTĚTE ZDE