Inspektoři se tentokrát zaměřili především na testování vzorků benzinu Natural 95 a motorové nafty. "Zatímco u benzinu jsme žádné pochybení ze strany prodejců nezaznamenali, u nafty z pětatřiceti vzorků šest nevyhovělo," přiblížil mluvčí ČOI Vratislav Janča. Nejvíce závad podle něj obsahovaly pohonné hmoty v okrese Uherské Hradiště a Zlín."Naopak v Kroměříži ani Vsetíně nebyl žádný vzorek nevyhovující," podotkl. U vadných vzorků pak kontroloři zjistili problém, který odborníci řadí mezi závažnější porušení. "V pěti případech ze šesti byl překročen limit bodu vzplanutí oktanového čísla, což znamená, že bylo nižší, než stanovuje daná technická norma," vysvětlil Janča.
Zbylé zjištění pak bylo podle mluvčího méně vážné a nemělo žádný dopad pro vozidla. "Všechny tyto případy se vyřešily opatřením, které zakazuje prodej závadných pohonných hmot. Věc navíc postupujeme k přestupkovému řízení, v němž se jako trest ukládá pokuta," dodal Janča. Pokud by se ale nekvalitní benzin či nafta dostaly do nádrže vozu, měly by na jeho chod negativní vliv."Pokud je pohonná hmota závadná, může to způsobit nejen škubání při jízdě. Důsledkem může být úplné poškození motoru nebo katalyzátoru. Následná oprava pak bývá dosti drahá," upozornil automechanik Petr Školoudík. Z obav před koupí nekvalitního benzinu či nafty proto často řidiči raději čerpají u známých stanic. I to však nebývá pravidlem. "Tankuji pravidelně u benzinové pumpy, kterou mám po cestě domů. Kdyby mi ale docházel benzin, bylo by mi jedno kde a i za jakou cenu by to bylo. Hlavně abych dojela," uvedla například řidička Alena Skramuská z Martinic na Kroměřížsku.