KPo, všeobecně známé Rohlence, kde je čerpací stanice OMV, to bude první benzínka na této, více jak 50 kilometrové, trase. A zároveň také jediná od Rohlenky až na „konečnou“ dálnice ve Zlíně či Přerově.

Za rok u nového stojanu

V současnosti tvoří EuroOil největší českou síť čerpacích stanic. Se svými dvěma sty benzínkami je zároveň na pomyslném třetím místě v žebříčku všech značek operujících na českém trhu.

Rozhodnutí postavit další dvě zařízení, jedna bude totiž stát také v opačném směru z Kroměříže do moravské metropole, potvrdil současně mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) a mluvčí EuroOilu, potažmo Čepra.

Právě Čepro podalo nejvýhodnější nabídku a v rámci veřejné soutěže zvítězilo.

Mluvčí ŘSD Jan Studecký prozradil, že nyní je na tahu Čepro, na jehož bedrech spočívá veškerá realizace projektu. Dobrá zpráva pro řidiče je, že výstavba bude probíhat na již vzniklých odpočívkách na 249. kilometru, a proto nebudou práce nijak omezovat provoz na dálnici.

„Výstavbu provede vybraný nájemce, tedy firma Čepro. Ke zprovoznění by mělo dojít do dvou let,“ uvedl Studecký.

Mluvčí společnosti Čepro Linda Máchová je však optimističtější.

„Nevím sice v jakém stádiu jsou zrovna jednotlivá stavební povolení, ale myslím, že budeme schopni zprovoznit benzínky do konce roku, nejpozději během příštího,“ odpověděla Deníku Máchhová.

Dobrý nápad

Samotní motoristé se na novou benzínku u Křenovic těší.

„Myslím si, že je to dobrý nápad. Nedávno jsem se o tom zrovna bavili s kamarádem a posteskli jsme si, že tam žádná není,“ řekl řidič Radek.

Podobného názoru byl i jeho kolega Michal Jedlička.

„Rozhodně je to dobrý nápad. Opravdu tam nějaká čerpačka chybí. Na cestě z Brna až sem není žádná benzínka. Vždy musím sjet,“ nechal se slyšet Michal Jedlička při tankování na Kroměřížské benzinové pumpě, která leží jako první hned u sjezdu z dálnice.

Jak na celou věc nahlíží právě pumpaři?

Vedoucí konkurenční benzínky je toho názoru, že se počet zákazníků nijak výrazně nezmění.

„To jsou úplně jiné benzínky – dálniční. I jejich ceny se pohybují jinde, než ty naše městské, kde řidiči reagují na jakoukoliv změnu v řádu deseti halířů. Já osobně si myslím, že to nepocítíme. A pro řidiče to bude jen dobře,“ nechal se slyšet vedoucí.