Pro pěší sice vznikne provizorní lávka, řidiči však musejí počítat s několikakilometrovou objížďkou.
Most starý více než sedmdesát let je totiž ve špatném stavu a už nějakou dobu je průjezd přes něj omezen dopravním značením.
„Důvodem je jeho snížená únosnost. Havarijní stav je především v místech stávajících oboustranných říms a chodníku,“ přiblížil provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Radek Berecka.
Od dubna je tak naplánována kompletní rekonstrukce mostu a také dvou set metrů přilehlé vozovky, kvůli níž čeká silnici mezi Komárnem a Provodovicemi dlouhodobá uzavírka.
„Trvat by měla zhruba čtyři měsíce. O jejím přesném termínu, stejně jako o objízdné trase, se rozhodne v následujících týdnech,“ konstatoval Berecka.
Na komplikace, které s sebou stavba přinese, se už nyní v Komárnu intenzivně připravují.
„Lidé byli o podrobnostech opravy informováni místním zpravodajem. Část z nich se bohužel autem do středu obce nějakou dobu nedostane. Alespoň pěším zprovozníme provizorní lávku,“ upozorňuje starosta Komárna Milan Šindelek.
Silnice ve směru na Všechovice, které se uzavírka týká, je přitom podle jeho slov řidiči hojně využívána.
„Lidé nejen od nás, ale i z Rajnochovic nebo Podhradní Lhoty, po ní jezdí za prací, hlavně do Hranic. V opačném směru ji pak hodně lidí využívá na cestě k vlaku do Rajnochovic,“ poukazuje starosta.
Není proto divu, že se některým obyvatelům Komárna dlouhé uzavření silnice nelíbí. Patří mezi ně i třiaosmdesátiletá Marie Repková.
„Třikrát týdně jezdím k lékaři do Bystřice a jak to tak vypadá, kvůli opravě deseti metrů cesty budu muset objíždět snad deset kilometrů. Radost z toho nemám ani já, ani staří lidé, kteří bydlí v okolí. Měli by to vyřešit šikovněji,“ rozčiluje se seniorka.
To Pavel Cícha, který bydlí jen o několik metrů dál, to tak černě nevidí. „Už aby to bylo spravené,“ oponuje své krajance.
Na náročných opravách se přitom prý bude samotná obec Komárno aktivně podílet.
„Musíme přichystat nové kanalizační přípojky, vybudovat obrubníky, posunout jeden ze sloupů elektrického vedení nebo zajistit napojení opravené části cesty na místní komunikace,“ vyjmenoval alespoň část prací Šindelek.
Předpokládané náklady stavby činí 12 milionů korun. Silničáři by s ní byli rádi kompletně hotovi nejpozději do prosince.