Sudálostí, ke které došlo na konci minulého týdne, se podnikatel nechce jen tak smířit.

Aby očistil jméno své provozovny, podnikl už Křiva několik kroků. Napsal například otevřený dopis řediteli Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) vBrně.

„Uvedl jsem vněm námitky kprotokolu, který vystavili inspektoři SZPI na základě výsledku kontroly vmé pekárně,“ nastínilKřiva.

Soukromník dále vdopise žádá, aby SZPI provedla okamžitě zásadní změny a úpravy vtextu, který ovýsledku šetření uveřejnili na svých oficiálních internetových stránkách včetně přiložených fotografií.

„Nesouhlasím stím, co bylo zveřejněno a chci bojovat za dlouhodobé zákazníky a za již tradiční značku dobrého břestského chleba,“ vysvětlil majitel pekárny, jehož firma podle něj kvůli incidentu přichází denně až odesítkytisíc.

Existenci dopisu potvrdila itisková mluvčí SZPI Martina Šmídt ová. „Mohu potvrdit, že pan Křiva skutečně poslal dopis řediteli brněnského inspektorátu, vněmž vyzýval ke změně a úpravě naší tiskové zprávy na webových stránkách SZPI. My si však stojíme za údaji, které jsou ve zprávě uvedené, a nebudeme zveřejňovat žádnou opravu,“ sdělila Šmídtová.

Jednou ztěch, kdo zatím pozastavil odběr pečiva zBřestu, je ikroměřížská prodejna potravin Ambrož.

„Ještě vpondělí jsme jej objednali, ale lidé ho přestali kupovat. Další den jsme se proto obrátili už na jiného výrobce,“ podotkla zástupkyně vedoucí samoobsluhy.

Někteří zákazníci naopak břestský chléb inadále vyhledávají, a jsou zklamáni, pokud jej vregálech nenajdou. „Většinou ho kupuji vpotravinách vHolešově. Když jsem se oudálosti dozvěděla, šla jsem chleba koupit se smíšenými pocity, ale stejně jsem na místě, kde vždy býval, našla jen prázdný regál,“ postěžovala si Alena Skramuská zMartinic. Po tom, zda byl vyprodán, nebo jej obchodník odhlásil, už zatím nepátrala.

Bochníky zBřestu ale dál objednávají vprodejně potravin Salestr vHulíně. „Den po zveřejnění události jeho prodej mírně poklesl, ale vpondělí už bylo zase vše ve starých kolejích. Břestská pekárna je naším dodavatelem už deset let a ještě jsme sní žádný problém nikdy neměli,“ tvrdí vedoucí Božena Strouhalová.

Pracovníci SZPI při kontrole vpekárně objevili nedostatky, na jejichž odstranění dali majiteli termín do 20.března.

„Tři opatření ze čtyř jsem už splnil a na čtvrtém, který se týká stavebně– technické úpravy provozovny pracuji průběžně, ale to jsem dělal už vdobě před kontrolou. Avšem našim zákazníkům bych chtěl vzkázat, že jsem došel kjednoznačnému závěru, že zapečená myš se nenacházela vchlebu znaší pekárny,“ hájí se EvženKřiva.