K vidění tak byl třeba výklad o neviditelném záření kolem nás nebo o létání a proudění.
„V praktických částech seminářů si pak pedagogové například vyrobili a vyzkoušeli vlastní polystyrenový model letadla k demonstraci výuky o vzdušných proudech,“ usmála se Eliška Pifková z odboru školství kroměřížské radnice.
Pro změnu krabice od džusu a pár sklíček stačilo ke zhotovení periskopu, v jiném praktickém příkladu si zase učitelé vyrobili dalekohled ze dvou skleněných čoček a elektrikářské lišty.
Nešlo ale jen o fyzikální pokusy: součástí akce bylo i téma zaměřené na motivaci a hodnocení žáků ve výuce fyziky.
Pedagogové si tak mohli vyzkoušet pocity a motivaci těch, na které ve vzdělávacím procesu působí, v motivační otázce přitom lektoři nezapomněli ani na nejmladší generaci.
„Důkazem byla fyzikální pohádka Dlouhý, Široký a Bystrozraký. Pokud nevěříte, že ji může zahrát odborník na fyziku a zábavnou formou dětem představit několik fyzikálních jevů, zeptejte se třeba dětí z Mateřské školy Mánesova v Kroměříži,“ poznamenal jeden z pedagogů Jiří Krásný.
Učitelé si také vyzkoušeli pokusy s magnety: například pomocí nich, nití a drátu vyráběli funkční kompas nebo ukazatel elektromagnetických sil kolem zemského povrchu.
Setkání v učebně fyziky ZŠ Oskol bylo určeno učitelům, kteří působí v obcích spadajících pod rozšířenou působnost kroměřížské radnice. Znalosti jim předávali lektoři působící na gymnáziích v Olomouci, Brně a Uherském Hradišti a dva odborníci z pražské univerzity.
Projekt byl součástí Místního akčního plánu Kroměříž, jehož cílem je právě snaha pořádat na území města kvalitní vzdělávací semináře.
„Podobné akce vítám. Pedagogům slouží k tomu, aby dětem atraktivní formou přiblížili předmět, který mnohé školáky bohužel někdy nebaví,“ podotkl místostarosta Pavel Motyčka.