Další prošetřovanou příčinou je i pomalá a nepřesná komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz na trati.
Nehoda se stala v pondělí krátce po půlnoci. Hořící tahač kamionu se v kolejišti zastavil podle řidiče kvůli technické závadě. Hasiči po příjezdu okamžitě zasáhli, krátce nato se ale spustilo výstražné zařízení a závory.

Celkové škody střetu lokomotivy a hořícího tahače na železničním přejezdu přesáhly milion korun

Velitel zásahu proto ihned ukončil zásah a nechal vyklidit kolejiště, vzápětí do tahače narazila projíždějící lokomotiva. Ta ho odhodila za přejezd do kolejiště a zastavila se asi po sto metrech. Při nehodě nebyl nikdo zraněn.


Hasiči při přijetí informace o požáru kamionu na přejezdu okamžitě kontaktovali dispečink Českých drah (ČD), který v případě jakéhokoliv požáru na trati okamžitě vypne proud v troleji. V takové situaci následuje vyhlášení takzvaného generálního stopu, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny.


V troleji byl navíc vypnutý proud. Právě to podle strojvedoucího mělo za následek nemožnost dřívějšího zastavení lokomotivy, která kvůli tomu měla omezené brzdicí schopnosti. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze ale podle Neusara vlak bezpečně zastavit. „Po vypnutí troleje bylo omezeno brzdění lokomotivy, nefungovala elektrodynamická brzda, nicméně pneumatická brzda byla v činnosti. Takže lokomotiva by omezeně brzdila. Jenže podle rozboru rychloměrného proužku snížil strojvedoucí rychlost lokomotivy pouze o třicet kilometrů v hodině, a to na 44. Nyní musíme zjistit, proč tomu tak bylo,“ řekl Neusar.

Nehodě se zřejmě dalo zabránit

Drážní inspekce je přesvědčena, že se nehodě zřejmě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, střet nemusel nastat.
Hasiči okamžitě po přijetí informací o požáru kamionu na přejezdu žádali o zastavení železniční dopravy na trati, přesto lokomotiva vyjela. Podle Neusara Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na přejezdu ohlásil včas a zcela korektně. V přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy (ČD), které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.


Hasiči Drážní inspekci odeslali veškeré záznamy telefonů mezi komunikací operačního střediska a pracovníky ČD. Inspekce zkoumá, proč zastavení dopravy na trati a vypnutí proudu na trati trvalo 18 minut. Celkové škody přesáhly podle předběžných informací milion korun. Požár zničil kompletně kabinu i motorový prostor tahače a způsobil škodu za 900.000 korun. České dráhy doposud škody odhadly na 250.000 korun.