Soupravy tvoří historický motorový vůz a vyhlídkový vůz spolku Kroměřížská dráha, který pořádá Hanácké léto na kolejích už šestým rokem. Nadšenci ze spolku tak chtějí oživit tovačovskou trať, kterou osobní vlaky běžně nevyužívají. Spoje však slouží i jako způsob dopravy na akce ve městech a obcích na trase. Tam i zpět jedou pětkrát za den.

„To je dost na to, aby se všichni vešli. Zřídka se stane, že se musí ve vlaku stát, ale i to má své kouzlo, protože se obvykle stojí u strojvedoucího a lidé ho vidí při práci,“ říká Martin Šůstal z Kroměřížské dráhy.

Vyrazit na výlet jen jednou by byla škoda, pokaždé totiž nasazují jiné vozy. Na výběr jsou třeba motoráky Hurvínek M131.1454 nebo Krokodýl ve verzích M286.1032 a 851.005. Vyhlídkový vůz nese označení Bgdta, původně šlo o služební vůz, využívaný v padesátých letech minulého století.

Jízdenky se prodávají ve vlaku a pro dospělého vyjdou na dvacet až šedesát korun, podle délky jízdy. Děti od šesti let zaplatí mezi dvaceti a čtyřiceti korunami. Mezi Tovačovem a Kroměříží staví vlak na zastávkách Oplocany, Lobodice, Uhřičice, Kojetín, Chropyně.

Muzeum je zároveň výcvikové středisko

Čekání na zastávce Kroměříž si mohou cestující zkrátit prohlídkou železničního muzea, které letos slaví desáté výročí. Od jiných muzeí se zásadně liší, slouží totiž zároveň jako reálný výukový prostor pro mladé železničáře. Žáci odborných škol tady skládají své závěrečné zkoušky už několik let.

Letos muzeum využijí i výpravčí. „To už jsou zaměstnanci Správy železnic, kteří skládají odborné zkoušky. Máme tady funkční vybavení z devatenáctého století, které se ale stále využívá,“ vysvětluje Šůstal. Díky tomu mohou simulovat poruchu nebo mimořádnou událost v provozu, aniž by skutečné vlaky nabíraly zpoždění.

Vybrali jsme pro vás: