Akční nabídka platí na jednosměrné nebo zpáteční jízdenky mezi stanicemi ležícími na dané trati. České dráhy podpoří podobným způsobem celkem čtyřiačtyřicet tratí po celé republice, ta zborovická je ale jediná ve Zlínském kraji.

„Snažíme se tak přilákat cestující na nejméně vytížené tratě, abychom zlepšili jejich ekonomiku a pokud možno na nich uchovali provoz," tvrdí ředitel Odboru regionální dopravy ČD Ivo Toman.

Krajské rozpočty jsou totiž podle něj napjaté, neustále rostou náklady na elektřinu, dopravní cestu a další nezbytnosti. U takovýchto tratí se pak řeší, zda nemá být doprava na nich zastavena.

„Pokud ale existuje potenciál cestující do vlaků přilákat, je správné to nejdříve prověřit. Navíc vybíráme tratě, kde by mohlo dojít ke zlepšení služby například zrychlením spojení nebo nasazením kvalitnějších vozidel," doplnil Toman.

Zda lidé začnou po slevě jízdného více využívat vlakovou dopravu, to se starostové okolních obcí neodvážují odhadovat. Například ve Zborovicích ale za vlakové spojení bojují a nechtějí o něj přijít. Z obce do Kroměříže totiž dojíždí lidé za prací, nákupy i do školy.

„Lidé vlakovou dopravu využívají. Senioři jezdí na nákupy do Kauflandu, kde je zřízena nová zastávka a vlakem od nás jezdí také spousta studentů obchodní akademie," potvrdil Deníku zborovický starosta Jaromír Kunc. Podobná akce na zlevněné jízdné se na stejné trati uskutečnila už v loňském roce.

„Těžko říci jestli se využitelnost dráhy tehdy zvýšila. Ukáže až čas, jestli lidé této výhody využijí," míní starosta.

V další obci na zmíněné trase Jarohněvicích je vlakové spojení podle tamního starosty Pavla Husaříka využíváno přeci jen méně.

„Podle mého jezdí lidé odtud vlakem spíše výjimečně, více snad z Drahlova. Jsou ale určitě takoví, kterým toto spojení vyhovuje. Jestli jich kvůli levnějšímu jízdnému přibude, to si však netroufám říct. Fronta na vlak tady nejspíš přeci jen nikdy nebude," dodal Husařík.