„V tu dobu bude mít region rychlostní silnice R49 a R55 a dálnici D1,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Ve stejném roce by mohlo být dokončeno také rozšíření spojnice Zlína a Otrokovic, silnice I/49 v celé její délce. Uherskohradišťsko se napojení na dálniční síť dočká zřejmě výrazně později, jasný dosud není ani termín dostavby R49 ke slovenské hranici.

Podle vyjádření ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) by plánované stavby neměl ohrozit nedostatek peněz. „Do výstavby ve Zlínském kraji jde nadstandardní množství finančních prostředků,“ sdělil Jiří Novák ze SFDI. V příštích třech letech spolyká ve Zlínském kraji stavba dálnice, rychlostních silnic a I/49 dohromady přes šestnáct miliard korun ze státních prostředků. „Výše nákladů je víceméně taková, jakou jsme předpokládali,“ podotkl Hanzelka. Další stamiliony přitečou ještě ze starých fondů Evropské unie a nových unijních operačních programů.

Nejdříve má být zprovozněno prodloužení D1 do Hulína. „Včetně velké křižovatky severně od města bude pravděpodobně hotovo v roce 2010. Nyní se staví úsek od Vrchoslavic na Prostějovsku do Kroměříže a kroměřížský obchvat. A ten bude dokončen v roce 2008,“ doplnil mluvčí ministerstva.

Komunikace se z Hulína stočí směrem na Přerov a spojí se s D47. Vytvoří tak jeden celek pod označením D1, který se stane nejdelší českou dálnicí.
Na budoucí hulínské křižovatce se setkají s D1 právě dvě zmiňované rychlostní komunikace, R55 mířící do Otrokovic a R49 směrem na Fryšták a Zlín.
Stavba R49 bude podle ministerstva dopravy zahájena nejspíš v dubnu 2008. „Za další tři roky má sahat ke staré slušovické dálnici, tedy ke zlínské městské části Želechovice,“ upřesnil Hanzelka. Napojí tak krajské město Zlín na celorepublikovou dálniční síť.

V budoucnosti by tato silnice měla být dovedena ke slovenským hranicím za celkové náklady kolem sedmadvaceti miliard korun. Investice do konce roku 2011 budou činit necelých pět miliard. Další rychlostní komunikace R55 protne Zlínský kraj od severu k jihu a u Břeclavi se má setkat s dálnicí D2. To je však zatím hudba budoucnosti. „V provozu by mohl být v roce 2011 jedenáctikilometrový úsek Hulín - Skalka,“ sdělil mluvčí ministerstva.

Za ideálních podmínek ve stejnou dobu skončí mnohaleté práce na I/49, která spojuje Zlín a Otrokovice. Zbývá rozšířit poslední dvouproudový úsek, zhruba od sídliště ve Zlíně-Malenovicích po obchodní dům Centro, na jinak čtyřpruhové silnici.

„Projektová dokumentace je téměř hotová, stavební úpravy mohou začít asi v roce 2009. Čeká nás ale výkup pozemků a nikdo neví, jestli se některý z majitelů půdy nebude prodeji bránit. Pak by se vše zpozdilo,“ zdůraznil ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Rostislav Vacula.