I když je omezení provozu nepříjemné, většina řidičů to chápe. „Nedá se říct, že by mi to nějak znepříjemňovalo život. Je to něco, co je potřeba udělat. Člověk musí mít trochu trpělivost,“ řekl Radovan Kocián z Věžek.

První etapa rekonstrukce, která potrvá do konce srpna, s sebou přinesla uzavření levého jízdního pruhu ve směru na Hulín. „Průjezdnost mostu je tak s omezením zachována. Přesto doporučujeme řidičům, aby už nyní využívali oficiální objízdné trasy. Ta vede přes obchvat Kroměříže, který je součástí nově budovaného úseku dálnice D1,“ zopakoval mluvčí kroměřížské radnice Pavel Zrna.

„Už předtím byla hrůza dostat se přes město. Ale teď je to snad ještě horší. Naposledy jsem v koloně stála asi dvacet minut,“ popsala situaci Jana Ohlídalová z Rataj. Podle ní však na tom doprava na kroměřížském obchvatu není o nic lépe.

To potvrzuje i motorista Jaroslav Bečica z Kroměříže. „Dnes jsem jel i přes město i přes obchvat a mám pocit, že na obchvatu je to horší. Lidi se nejspíš dali zviklat a jezdí přes objížďku,“ domnívá se Bečica.

Má však pocit, že objížďka přinesla i jisté zlepšení, protože doprava ve městě je díky ní teď plynulejší.

Při výjezdu z Kroměříže je za mostem nově zakázáno odbočení doleva na Chropyňskou ulici. Hlavním důvodem je chybějící odbočovací pruh.

„Několikrát už jsem viděl, jak tam někdo odbočuje. Když někdo neumí poznávat značky, tak je to těžké,“ dodal Kocián.

Další fáze oprav začne 1. září, kdy bude most uzavřen úplně. Průjezdný zůstane pouze pro vozy záchranné služby, hasičů, policie, pro městskou hromadnou dopravu a některá další vozidla. Ostatní auta budou až do 20. listopadu muset jezdit přes kroměřížský obchvat.

AUTORKOU JE TEREZA VERBÍKOVÁ