„Snažíme se postupně obměňovat vozový park. Vloni jsme zakoupili také šest kusů. Autobusy se nevyrábějí na sklad, proto cestujícím nabídneme nejmodernější typy. Na které linky je nasadíme, zatím ještě netušíme,“ řekl Dostál.

Nové autobusy ve vozovém parku společnosti Krodos Bus nahradí šestici těch nejstarších.

„Vyřadíme ty, které byly vyrobené zhruba před deseti lety. U nás autobusy máme na dobré úrovni, ponecháváme si každý zhruba na deset let, jiné dopravní firmy je ale používají i o pět roků déle,“ upozornil Dostál.

Na nákup nových dopravních prostředků si Krodos Bus bere krátkodobý úvěr. „Jsme také dotováni krajem a obcemi, tudíž tyto peníze můžeme rovněž použít,“ dodal Dostál.

Do obnovy vozového parku se ale nemusejí pouštět všichni dopravci: například Kroměřížské technické služby (KTS), které na území Kroměříže provozují městkou hromadnou dopravu, si totiž inovaci odbyly už před pár roky.

„Máme přesně sedm nízkopodlažních autobusů špičkové kvality a značky Volvo, které jsou vybaveny i funkcí pokleku. Znamená to, že nástupní plošinu je možné podle potřeby snížit či zvýšit,“ pochvaluje si náměstek ředitele KTS Josef Illa.

Obnovovat vozový park začali v roce 2003. „Poslední autobusy jsou staré třeba jen dva roky,“ podotkl Illa. Ten zároveň také přiznal, že jeden starší kousek přece jen k dispozici mají. „Je to ale jen záložní autobus,“ uzavřel Illa.