„Lidé si u nás kupují zájezdy all inclusive a na dovolené nešetří. Nemám tedy pocit, že by se krize naší kanceláře dotkla,“ konstatoval Vojtěch Formánek, majitel kroměřížské cestovní kanceláře (CK) Marion Tour. Dodal, že zákazníci, kterým na jejich dovolené záleží, nakupují zájezdy s předstihem, kdežto ti, co čekají na last minute, kolikrát ani pořádně neví, co je tam čeká a kam jedou.

To, že zájem skutečně nepolevil, potvrdil i majitel CK Frčíme z Kroměříže Josef Křetinský. „Krize se nás nedotkla, lidé zájezdy nakupují pořád,“ vysvětlil majitel a upřesnil, že je to zakotveno v mentalitě českého národa. „Češi prostě vždycky cestovali a cestovat budou. To máte jako s pivem. Toho se taky nikdy nevzdají,“ doplnil Křetinský.

„Nemám pocit, že bychom měli méně zájezdů, ale nemáme jich ani víc,“ potvrdil názor svého kolegy majitel kroměřížské CK Tina Jaromír Čejka a vysvětlil, že odpadl zájem o autobusové zájezdy a zůstali klienti upřednostňující leteckou dopravu.

Ztrátu klientů nepocítili nijak výrazněji ani v holešovské cestovní agentuře Městského kulturního střediska. „Možná byl před krizí o maličko větší zájem, ale není to nějak hrozné,“ usoudila referentka Městského informačního centra v Holešově Jana Vybíralová. Dodala, že největší zájem je letos asi o termální lázně a Řecko a celkově za loňský rok se nejlépe prodávaly pobyty v Chorvatsku.

Také samotní klienti potvrzují názor cestovek. „Dovolenou jsme si s manželkou objednali už loni v prosinci a chystáme se do Řecka,“ svěřil se Karel Opravil z Chropyně a podobně jako jeden z majitelů cestovní kanceláře prohlásil, že Češi na dovolenou pojedou, i kdyby neměli co do úst, protože cestování mají v oblibě.

Jana Rohanová