Podle původních plánů se měla stavba rozběhnout už loni v červnu a skončit letos na jaře. Termín zahájení se pak posunul na loňský srpen. Ani na ten ale nedošlo.
„Pozdržely to komplikace při majetkoprávním vypořádání,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Eberl Friebová. Vypořádání přitom ještě není hotové. “Právě probíhá závěrečná fáze vypořádání výkupu pozemků. Poté bude stavba připravena k realizaci,” vzkazuje mluvčí.
Zda práce začnou příští rok, není jisté.
„Přesný termín se bude odvíjet od objemu finančních prostředků pro Správu železnic v roce 2023 a priorit,“ sdělila Deníku Friebová. „Plán investiční výstavby se zpracovává,“ dodala.
"Asi nejškaredější na trati"
O rekonstrukci nádraží se v Bystřici pod Hostýnem mluví dlouhá léta.
Stanice má svá nejlepší léta dávno za sebou.
„Na trati z Valašského Meziříčí do Kojetína je to asi nejškaredější stanice. Už bychom si zasloužili, aby vypadala trochu důstojněji,“ míní Pavel Dvořák z Bystřice pod Hostýnem.
Připomněl, že město je vstupní branou do Hostýnských vrchů. Pravidelně sem přijíždí vlakem řada turistů.
„Je škoda, že první, a mnohdy i to jediné, co uvidí v našem městě, je vlakové nádraží,“ krčí rameny.
„Trochu ztrácím naději, že se opravy někdy dočkám. Podívejte se na Holešov, tam se opravovalo před několika lety a letos zase. A u nás pořád nic,“ naráží Pavel Dvořák na nedávno dokončenou rekonstrukci za zhruba 380 milionů korun v nedalekém městě.
Stavaři v Holešově vybudovali dvě nová bezbariérová nástupiště, jedno vnější a jedno jednostranné poloostrovní, proměnou prošel také interiér tamní nádražní budovy.
Co se má změnit
Zamýšlená rekonstrukce v Bystřici pod Hostýnem by podle SŽ měla v budoucnu zejména zlepšit podmínky pro cestující.
„Dojde k úpravě kolejiště a vybudování dvou nových bezbariérových nástupišť přístupných pomocí centrálního přechodu,“ nastínila mluvčí Nela Eberl Friebová.
Stávající nádražní budovu pak nahradí novostavba, jejíž součástí bude odjezdová hala, čekárna pro cestující, veřejné toalety, dopravní kancelář, šatny a toalety pro personál.
Součástí stavby je kromě nového staničního zabezpečovacího zařízení v Bystřici také traťové zabezpečovací zařízení v úseku do stanice Osíčko.