Žádný ze správců křižovatky u Bezměrova neplánuje úpravy. Někteří o ní ani nevědí

Důvod je prostý. Někteří ze správců příslušné komunikace prý totiž ani netuší, že na ní dochází k tak vysokému počtu havárií. Jen za první dva týdny letošního roku tam přitom došlo ke dvěma vážným střetům.

„Loni tam bylo nehod celkově dvanáct,“ vypočetla kroměřížská policejní mluvčí Simona Kyšnerová. Reakce příslušných orgánů? „Tak o tom tedy vůbec nevím,“ řekl včera Deníku například Ladislav Růžička, vedoucí oddělení silničního hospodářství Olomouckého kraje. Jedna část nechvalně proslulé křižovatky přitom právě tomuto hejtmanství patří.

„Věřím ale, že pokud by se k nám dostal podnět, vlastníci by začali jednat, zatím jsme ale žádný nepřijali. Nyní se navíc řeší přesné vymezení pozemků v této oblasti,“ vysvětlil Růžička. Majetkové vztahy si prý musí ujasnit se státem a Zlínským krajem.

„Silnice I/47 totiž patří z jedné třetiny státu, rameno směrem od Bojanovic vlastní Zlínský kraj a část směrem na Kojetín zase patří olomouckému kraji,“ vysvětlil Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje. Co se týče řešení nehodovosti, většina lidí se shoduje s názorem hasičů. „Jediným smysluplným řešením je kruhový objezd,“ tvrdí jednoznačně mluvčí krajských záchranářů Ivo Mitáček.

Rondel však nikdo stavět neplánuje. V Olomouci o problému ani nevědí a vedení krajského úřadu ve Zlíně pro změnu jednoduše vzkázalo řidičům, že by si měli dávat větší pozor.„Žádná rekonstrukce nebude,“ potvrdil Deníku František Brachtl, který má na odboru dopravy na starosti koncepci dopravní infrastruktury.Dodal, že jsou důležitější úseky, než ten u Bezměrova. „Pokud řidiči vědí, že křižovatka je kritická, mají si dávat pozor,“ míní Brachtl.

Mluvčí Zlínského kraje Gabriela Sýkorová Dvorníková dodala, že řešení formou přestavby křižovatky na kruhový objezd je spíše v kompetenci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).Také silničáři však variantu rondelu zamítají. „Okružní křižovatka tam nikdy nebyla ani plánována, neboť se v současné době jedná jen o místní provoz. Plánování opravy nám není známo,“ potvrdila Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Ředitel Bronislav Malý z Ředitelství silnic zlínského kraje je pro změnu toho názoru, že podnět by měl přijít od dopravního inspektorátu policie.„Policisté nehody evidují a vědí, čím byly způsobeny. Proto je v jejich kompetenci, aby vlastníkům navrhli nejlepší dopravně bezpečnostní řešení,“ přehrál problém na policii .

Háček je v tom, že několik návrhů už policie vlastníkům dala. „V roce 2008 jsme třeba k inciovali, aby byly přidány značky upravující přednost. Nyní zvažujeme podání návrhu, aby došlo ke snížení rychlosti zejména na vedlejších komunikacích,“ informoval policejní mluvčí Kyšnerová.Změna nebezpečné křižovatky na nejspíš mnohem bezpečnější rondel je však stále v nedohlednu. A to i přesto, že by tahle varianta seděla i řadě oslovených řidičů.„Podle mě by byl skutečně řešením,“ shnrul za všechny například Jiří Kozák z Kroměříže.