„Od podzimu loňského roku doposud v místě neevidujeme žádnou," potvrdila kroměřížská policejní preventistka Barbora Balášová.

Přestavbu křižovatky si pak pochvalují především lidé z nedalekého Bezměrova a okolí. Právě ti si totiž na změnu přednosti, ke které tu došlo na podzim roku 2008, zvykali nejhůře. Silničáři tehdy přeťali starou silnici, která vedla z Kroměříže na Brno dálničním přivaděčem na D1 od Kojetína, změněna tak byla přednost a ze stávající hlavní silnice se rázem stala vedlejší. Od té doby tady došlo k plným třiapadesáti dopravním nehodám. Další havárie však podle policie ani nemusely být oficiálně nahlášeny a nehod si tak obávaná křižovatka nejspíš připsala daleko víc.

Denně tudy ještě za starých pravidel jezdil například Michal Šimek do práce, který pochází z Kojetínska. Po změně přednosti si na nové dopravní značení jen těžko zvykal.

„Nejdříve tady tuším přibyla značka Dej přednost v jízdě, potom Stopka a následně i zpomalovací pruhy. Jako spousta ostatních jsem jezdil po paměti a dlouho mi trvalo, než jsem si na změnu zvykl," přiznává.

Dnes bydlí v Kroměříži a do Křenovic u Kojetína jezdí na návštěvy za svou rodinou a přáteli. Výstavba okružní křižovatky je podle něj jednoznačně přínosem.

„Pochvalují si to všichni. Kruhový objezd tu měl být od začátku, kolik lidí muselo zemřít a bylo vynaloženo peněz, než se výstavba realizovala. Teď vás to v místě donutí zastavit a podívat se, takže nehod bude určitě míň," myslí si řidič.

Na čtyřramenný rondel o průměru pětatřicet metrů čekali lidé šest let. K jeho výstavbě se od samého počátku přikláněl také bezměrovský starosta.

„Stoprocentně se dopravní situace nyní v místě zlepšila. Nehodovost je viditelně nižší, než bývala dřív. Výstavba kruhového objezdu měla určitě smysl i po těch letech," tvrdí starosta Josef Večerka.

K posledním nehodám tady došlo během loňského roku, policisté řešili celkem tři.

„Vyžádaly si čtyři těžká a šest lehkých zranění," upřesnila za policii Barbora Balášová.

Také podle ní je křižovatka nyní bezpečnější.

„Kruhový objezd byl nejbezpečnějším řešením," dodala. Nejtragičtější nehoda, kterou si obávaná křižovatka vyžádala, je ovšem havárie z roku 2011, při které vyhasly tři lidské životy. Krátce na to začali silničáři nad výstavbou kruhového objezdu u Bezměrova uvažovat. Až loni na podzim byl ale rondel uveden do provozu.

Počty nehod u Bezměrova

  • Rok 2008 – 18
  • Rok 2009 – 7
  • Rok 2010 – 12
  • Rok 2011 – 10
  • Rok 2012 – 1
  • Rok 2013 – 2
  • Rok 2014 – 3

Zdroj: PČR