Na základě jejich stížnosti už zahájila Česká obchodní inspekce (ČOI) šetření celé věci: odebrala vzorky paliva a v současné době čeká na výsledky.

„Devatenáctého dubna jsme okamžitě učinili veškerá možná opatření. V současné době čekáme na výsledek laboratorního rozboru," potvrdila Deníku ředitelka Brněnského inspektorátu ČOI Tatiana Neuhybelová.

Výsledky rozboru by měly být známy do konce týdne, zatím tedy není zcela jasné, na čí straně došlo k pochybení. Za špatnou jakost pohonných hmot však může být majiteli pumpy uložena pokuta až do výše pěti milionů korun. Stížnosti na tuto konkrétní břestskou benzínku se navíc nabalují a inspekci si na špatné palivo stěžují další lidé. „Obrátilo se na nás už kolem patnácti spotřebitelů," potvrdila ve čtvrtek Neuhybelová.

Čerpací stanice ke všemu podezření z prodeje nekvalitního paliva nečelí poprvé. Už před rokem jí byla udělena pokuta ve výši 450 tisíc korun za špatnou naftu. Proti uložení pokuty se ale firma ještě brání právními prostředky.

Zda se mezitím prokáže i nové pochybení, mají ukázat až výsledky rozborů. Čerpací stanice v Břestu je ale dál v provozu. Jednatelka společnosti Q group Jana Šatánková prý za stávající kvalitu pohonných hmot ručí. „Nová dodávka byla podrobena kontrole a pohonná hmota je v normě; nevykazuje nežádoucí odchylky od standardu," řekla ve čtvrtek Deníku. Na to, jak celý případ dopadne, zatím prý ani ona sama nezná odpověď. Vyčkává na výsledky rozborů, které mají věc objasnit. Problém ale mohl podle ní nastat z různých důvodů, například nedodržením technologické kázně při stáčení.

„Reklamace zákazníků přijímáme s ochotou a hodláme lidem vyjít vstříc. Reklamační řízení bude řešeno v zákonné lhůtě.," slíbila ve čtvrtek jednatelka společnosti Q group.

Zákazníků podle ní kvůli případu čerpací stanici nijak neubylo, benzínka alespoň výrazný úbytek lidí nezaznamenala­.

„Nepociťujeme snížení zájmu zákazníků, lidé jezdí od té doby bez problémů a na pohonné hmoty si nestěžují. Bohužel nás to velmi mrzí, protože kauza ovlivní jméno čerpací stanice," připustila Šatánková.

Například jeden z Deníkem oslovených řidičů z Břestu si na špatný benzín nestěžuje. O aféře prý ví, tankovat u dané stanice ale byl i včera. „Mám to kousek, takže sem jezdím často a auto mi pořád jezdí. Těžko říct, kde se stala chyba. Jestli to ale zavinil majitel, tak je to špatně," poznamenal.

Oprava poškozeného auta přijde v případě špatného paliva řidiče podle odborníků asi na dva tisíce korun: záleží na typu auta a ceně náhradních dílů.

„Pokud budeme počítat, že jedna svíčka vyjde na tři sta korun, celá výměna je dvanáct set, nový filtr a práce. Počítal bych do dvou tisíc," upřesnil kroměřížský automechanit Petr Došlík.

Špatný benzín se při jízdě projeví podle něj cukáním, auto se dusí a pak už ani nestartuje. „Sám jsem tady jeden případ z Břestu měl. U mého známého pak byli na opravu dokonce čtyři lidé," přiznal mechanik.

Všechny případy se odehrály v minulém týdnu. Kapalina, kterou měl být Natural 95, prý neměla s benzínem prakticky nic společného.

„Opravdu to nebyl benzín, bylo to černé a smrdělo to. Kdo ví, jestli to vůbec hořelo. Sice jsem to nezkoušel, ale pochybnosti mám," uzavřel automechanik. 

Máte zkušenost se špatným palivem na některé ze stanic v regionu? Jste sami mezi poškozenými v případu benzinky v Břestu? Napište nám!