"Propagační kampaň zahrnovala například účast na veletrzích cestovního ruchu v Brně a Bratislavě, kde měla vodní cesta samostatný stánek. Dále bylo vydáno 30.000 kusů propagačních materiálů, které byly zdarma k dispozici na veletrzích i v turistických informačních centrech v České republice a na Slovensku," uvedl Bártek. Provozovatelům lodní dopravy a půjčoven, kterých je deset, nahrálo i příznivé počasí po takřka celou plavební sezonu.

Rekordní návštěvnost ale ovlivnil i krok Povodí Moravy, které letos navýšilo počet dnů v týdnu, kdy jsou v provozu plavební komory. Zdymadla byla navíc v provozu o hodinu déle. Na vodní cestě vznikly i další přístavy či menší přistávací místa, Ředitelství vodních cest navíc v jejich výstavbě nadále pokračuje. "Trend zvyšující se návštěvnosti vytváří provozovatelům prostor pro rychlejší tempo investic do plavidel," uvedl Bártek.

Vodní cesta spojující Otrokovice na Zlínsku a Rohatec na Hodonínsku vznikla v 30. letech minulého století. Původně sloužila k přepravě lignitu z dolů na jižní Moravě do Baťových závodů a k závlahám okolních polí. Po druhé světové válce kanál chátral. V 90. letech se začalo s jeho obnovou. Možnosti plavby se navíc rozšíří. V roce 2008 začnou práce na prodloužení vodní cesty k Hodonínu.

Uvažuje se i o prodloužení kanálu na severní straně. Pokud by se podařilo najít zhruba 160 milionů korun na stavbu zdymadla na Bělovském jezu u Otrokovic, bude možná souvislá plavba až do Kroměříže. "Kroměříž se svými památkami má velký turistický potenciál. Napojení města by tak pomohlo celé vodní cestě i regionu," sdělil již dříve krajský radní pro cestovní ruch Jindřich Ondruš.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ:

Na Baťově kanálu vznikne letos v Otrokovicích přístaviště

Prodloužení Baťova kanálu do Kroměříže si vyžádá asi 160 milionů korun