Pokud však míří spoje z Kroměříže, stihnou při průjezdu městem nabrat slušné zpoždění. „Ranní špička začíná po osmé hodině, takže ty důležité spoje do škol a zaměstnání stihneme. Odpoledne je to ale daleko horší a nabíráme klidně i čtvrhodinové zpoždění. Vůbec si neumíme představit situaci po uzavření mostu,“ obává se náměstek Kroměřížské dopravní společnosti (KRODOS) Vladimír Dostál.

Stejné zkušenosti mají i provozovatelé mětské hromadné dopravy. „Občas se ve špičce doprava natolik zpomalí, že jen z nádraží na Milíčovo náměstí nabereme několik minut zpoždění. Lidé v okrajových částech se pak zlobí a stěžují, my to ale bohužel nemáme jak ovlivnit,“ podotkl ředitel Kroměřížských technických služeb Leo Berka.

O obtížném cestování MHD se už přesvědčila například Magda Veselá z Kroměříže. „Párkrát se mi stalo, že jsme přijeli později na nádraží, takže mi pak ujel vlak. Město je ale hrozně zasekané a někteří řidiči dopravu ještě víc brzdí. Raději si teď vybírám spoje, které vyjíždí v dostatečném předstihu,“ nastínila Veselá.

Nespokojenost ze strany občanů však nevyvolává pouze zpoždění spojů, ale i jejich předčasný odjezd ze zastávky. „Už vícekrát se mi stalo, že když jsem přišla na stanoviště, ze kterého měl autobus odjíždět třeba ve čtvrt na devět ráno, tak byl ve stanovenou dobu už několik minut pryč, a to jsem tam šla s předstihem,“ konstatovala Libuše Drápalová ze Zdounecka.

Zároveň podotklsa, že cestujících bylo ve zmíněnou dobu na zastávce mnohem více. „Normálně řidič čeká do čtvrt, ale v těchto případech jel očividně někdo nový,“ míní Drápalová.

Občasné pochybení ze strany šoférů připouští i náměstek KRODOSu Dostál. „Všichni mají samozřejmě povinnost jízdní řád dodržovat. O prázdninách, kdy cestuje míň lidí, se ale může stát, že opravdu odjede dříve, i když by samozřejmě neměl,“ připustil Dostál.